دلایلی که از احتمال عرضه گلکسی نوت 7 سامسونگ با اندروید نوقا می‌گویند

همان‎طور که اکثر شما باید بدانید، گوشی گلکسی نوت 7 سامسونگ تقریبا دو هفته‎ی دیگر در تاریخ 12 مرداد رونمایی می‎شود. حالا، در چند ماه گذشته، طبق روند همیشگی دنیای فناوری و موبایل، شاهد بروز و درز تصاویر و اطلاعات، شایعات و فرضیات زیادی در اینترنت در رابطه با این دستگاه بوده‎ایم. اکثر آن‎ها، نظیر […]

همان‎طور که اکثر شما باید بدانید، گوشی گلکسی نوت 7 سامسونگ تقریبا دو هفته‎ی دیگر در تاریخ 12 مرداد رونمایی می‎شود. حالا، در چند ماه گذشته، طبق روند همیشگی دنیای فناوری و موبایل، شاهد بروز و درز تصاویر و اطلاعات، شایعات و فرضیات زیادی در اینترنت در رابطه با این دستگاه بوده‎ایم. اکثر آن‎ها، نظیر قفل اسکنر چشم، یا نمایشگری با لبه‎ی خمیده به نظر می‎رسد به احتمال قریب به یقین به حقیقت بپیوندند، چون توسط اسناد و تصاویر مختلف بارها و بارها مورد تایید قرار گرفته‎اند. گرچه، یک شایعه وجود دارد که نمی‎توان آن را “یقینا” در نظر نگرفت.

چندین باری شاهد این بودیم که افرادی که به درز این اطلاعات و تصاویر می‎پردازند ادعا می‎کنند که نوت 7 سامسونگ از همان ابتدا سیستم‎عامل اندروید 7 یعنی اندروید نوقا را خواهد داشت. گرچه چون سامسونگ قصد رونمایی از این فبلت را در مردادماه دارد، یقینا بیشتر از دو هفته به رونمایی این گوشی باقی نمانده است، ما نمی‎توانیم به این شایعه به چشم تبدیل به حقیقت شدن بنگریم. آپدیت‎های مهم اندروید در سال‎های گذشته در حدود مهرماه- آبان ماه عرضه شدند و بنابراین این چارچوب زمانی شایعه شده منطقی نیست.

گرچه، طبق آخرین پستی که در وب‎سایت توسعه‎دهندگان اندروید شده، شرکت گوگل تایید کرده است که یک “نسخه‎ی مصرف‎کننده” از اندروید نوقای 7 در انتهای تابستان، نه پائیز، ارائه خواهد شد.

آیا معنای این گفته این است که شایعات مربوط به نوت 7 و اندروید N حقیقت داشته‎اند؟

آیا معنای این گفته این است که شایعات مربوط به نوت 7 و اندروید N حقیقت داشته‎اند؟

خوب، بعضی ممکن است این ادعا را داشته باشند که گوگل بعید است اجازه دهد بیلد مهمی از اندروید بر روی گوشی‎‎هوشمند تولید‎کننده‎ی دیگری قبل از پرچم‎دارهای مهم این شرکت (دستگاه نکسوس) عرضه شود و آن‎ها اولین گوشی‎های نباشند که سیستم‎عامل جدید این شرکت را داشته باشند. گرچه، با آن‎که تاکنون چندین شایعه در رابطه با نکسوس‎های جدید به گوش می‎رسد، اصلا هیچ مدرک محکمی دال بر این وجود ندارد که پرچم‎دار(ها) گوگل در سال 2016 قبل از ماه پائیز آماده خواهند شد.

بنابراین اگر گوگل سر قول خودش باشد، ممکن است این شرکت به خوبی قبل از عرضه‎ی نکسوس دیگری اندروید 7 را در اختیار عموم قرار دهد. البته، یقینا یک به‎روزرسانی دقیق برای دستگاه‎های فعلی نکسوس وجود خواهد داشت ولی تمامی صحبت‎ها سر این است به علت باز بودن سورس اندروید، تولیدکنندگان مهم گوشی به بیلد جدید دسترسی خواهند داشت و حق کامل از ارائه‎ی یک دستگاه از همان ابتدا با اندروید نوقا را آن هم قبل از خود گوگل، خواهند داشت.

جدول ‎زمانی می‎تواند دقیقا برابری کند

با توجه به نسخه‎های قبلی پیش‎نمایش اندروید N تاکنون برای توسعه‎دهندگان، می‎توان متوجه شد هر ماه بیلد جدید ارائه شده است. اگر این روند ادامه پیدا کند، هیچ‎ دلیلی وجود ندارد که بخواهیم نتیجه نگیریم که باید انتظار داشته باشیم که زودترین زمانی که بعد از ارائه‎ی نسخه‎ی 5 پیش‎نمایش اندروید N برای توسعه‎دهندگان، نسخه‎ی دیگری خواهد آمد، یک ماه دیگر خواهد بود. بنابراین این مدت یک ماهه زودتر از اواخر مرداد نخواهد بود.

حالا نگاهی به سامسونگ می‎اندازیم. گوشی‎های گلکسی اس 7 و اس 7 اج در 2 اسفند 1394 رونمایی شد و مرحله‎ی پیش سفارش فورا شروع شد. اولین گوشی‎های هوشمند این دو مدل یک هفته بعدتر، در حدود 9 اسفند عرضه شدند، و این دو مدل برای فروش از 28 اسفند در بازار به چشم می‎خوردند، یعنی اندکی بیشتر از دو هفته بعد از تاریخ عرضه به بازار. بنابراین، فرض کردن این‎که نوت 7 دو هفته بعد از رونمایی از این گوشی به بازار خواهد آمد، عجیب نخواهد بود.

بنابراین، اجازه دهید منطقی حساب کنیم. با فرض این‎که هر دو مورد بالا حقیقت داشته باشند، به نظر می‎رسد که هم اندروید نوقا و هم گلکسی نوت 7 سامسونگ در اواخر مرداد به بازار خواهند آمد.

برای این کار نیاز به همکاری نزدیکی بین گوگل و سامسونگ است

جدول ‎زمانی می‎تواند دقیقا برابری کند

چون اندروید N هم‎چنان تحت توسعه قرار دارد، می‎توان با خیال راحت فرض کرد که سامسونگ قادر به کار بر روی بیلدهای پایداری از رابط کاربری تاچ‎ویز خود با استفاده از نسخه‎های پیش‎نمایش این سیستم‎عامل برای توسعه‎دهندگان نخواهد بود. حداقل به تنهایی. اگر شایعه‎ی ارائه‎ی گلکسی نوت 7 سامسونگ با اندروید نوقا از همان ابتدا درست باشد، به معنای این است که گوگل و سامسونگ همکاری نزدیکی در ماه‎های گذشته با هم داشته‎اند تا سر وقت این شرکت کره‎ای بتواند یک سیستم‎عامل پایدار داشته باشد.

ولی جالب است که شنید‎ه‎ها حاکی از این بوده‎اند که شرکت‎های سامسونگ و گوگل در حال کار بر روی بیلدهای تاچ‎ویز از آبان‎ماه سال قبل بوده‎اند!

جمع‎بندی

با توجه به این‎که همیشه تمامی فرضیات به حقیقت نخواهند پیوست و تمامی آن‎ها اشتباه هم نخواهند بود، هم‎‎چنان به اندازه‎ی کافی اعتبار لازم برای اختصاص به شایعاتی وجود خواهد داشت که می‎‎گویند نوت 7 سامسونگ امسال با سیستم‎عامل اندروید 7 نوقا عرضه خواهد شد. در حقیقت، با توجه به میزان علاقه‎ای که سامسونگ به عدد 7 (مدل گلکسی نوت سال 2016 قرار بود نوت 6 باشد) نشان داده است، این گفته بیشتر معتبرتر به نظر می‎آید. حالا، فقط کافی است که ما چند هفته دیگه صبر کنیم تا ببینیم چقدر از این فرضیات درست بوده‎اند!

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال