شیائومی دیگر بزرگ‌ترین سازنده‌ی چینی به حساب نمی‌آید

شرکت شیائومی که بسیاری از ما این شرکت را به نام ” اپل چین ” می‌شناسیم مدت زمان زیادی است که به عنوان محبوب‌ترین تولید کننده گوشی هوشمند در چین شناخته شده است که باعث شده این شرکت نامی را برای خود در چین و همچنین در دیگر مناطق دنیا پیدا کند. حال براساس جدیدترین […]

شرکت شیائومی که بسیاری از ما این شرکت را به نام ” اپل چین ” می‌شناسیم مدت زمان زیادی است که به عنوان محبوب‌ترین تولید کننده گوشی هوشمند در چین شناخته شده است که باعث شده این شرکت نامی را برای خود در چین و همچنین در دیگر مناطق دنیا پیدا کند. حال براساس جدیدترین اطلاعات منتشر شده، به نظر می‌رسد هوآوی جایگاه اول در فروش گوشی‌های هوشمند را در چین به دست گرفته باشد. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که تاکنون شیائومی رتبه‌ی اول را از دست نداده و در سه‌ماهه‌ی گذشته با افت فروش محصولات خود رو‌به‌رو شده است.

اگر بخواهیم به طور دقیق‌تر به اطلاعات منتشر شده نگاه بیندازیم، هواوی در سه ماهه‌ی قبل نسبت به سال گذشته موفق شده تا 81 درصد فروش بیشتری را تجربه کند. می‌توان این موفقیت را به خاطر دو پرچمدار جدید این شرکت، هوآوی آنر 8 و میت S، دانست. از طرف دیگر کاهش فروش محصولات شیائومی باعث شده تا این شرکت با مشکلات جدی رو‌به‌رو شود. شیائومی در یکی دو سال گذشته توانسته بود در چین بسیار موفق عمل‌ کند و قبل از اینکه محصولات خود را در مناطق دیگر نیز به فروش برساند یکی از موفق‌ترین شرکت‌های چینی به حساب می‌آمد.

شیائومی و هوآوی با عرصه‌ی گوشی‌های میان‌رده و پرچمدار با قیمت بسیار مناسب باعث شدند تا یکی دیگر از غول‌های این صنعت، سامسونگ، با کاهش فروش شدیدی در چین مواجه شود. اپل هم نقش بسیار پر‌رنگی در کاهش فروش محصولات سامسونگ در چین ایفا کرد به طوریکه باعث شد تا پرچمداران سامسونگ در این کشور پنهاور با کاهش فروش مواجه شوند.

شیائومی در گذشته به گوشی‌های مناسب با قیمت ارزان شهرت داشت؛ هرچند امروزه دیگر شرکت‌های چینی با عرضه‌ی گوشی‌هایی با قیمت مناسب‌تر قصد دارند شیائومی را از تخت پادشاهی کنار بزنند. حال باید دید اقدام بعدی این شرکت چینی برای بازگشت به رتبه‌ی اول بازار چین در میان سازندگان چینی چه خواهد بود.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال