اطلاعات نسل بعدی پردازنده های مجتمع AMD با نام Carrizo به بیرون درز کرد!

مصرف برق بسیار کمتر، در کنار عملکرد بهتر! صبح امروز، چند تصویر مختلف از نسل جدید پردازنده های مجمتع یا APU های شرکت AMD، با معماری Carrizo، در فضای مجازی منتشر شدند که پیش نمایشی برای این پردازنده ها می باشند، پردازنده هایی که به زودی در ISSCC 2015 معرفی می شوند. این تصاویر جدید، همه چیز […]

مصرف برق بسیار کمتر، در کنار عملکرد بهتر! صبح امروز، چند تصویر مختلف از نسل جدید پردازنده های مجمتع یا APU های شرکت AMD، با معماری Carrizo، در فضای مجازی منتشر شدند که پیش نمایشی برای این پردازنده ها می باشند، پردازنده هایی که به زودی در ISSCC 2015 معرفی می شوند.

این تصاویر جدید، همه چیز را به ما می گویند، طراحی جدید APU ها و 3.1 میلیارد ترانزیستوری که در این پردازنده ها به کار گرفته شده است. این پردازنده های جدید که با اسم رمز Cariizo و از خانواده ی پردازنده های Excavator به حساب می آیند، به صورت قابل توجهی کوچکتر از APU های قبلی این شرکت که Kaveri نام داشتند، می باشند.

اما این پردازنده های جدید، با هدف تقویت و بهبود عملکرد گرافیک های مجمتع و درونی این پردازنده ها عرضه خواهند شد و حافظه ی بیشتری را می توانند نسبت به قبل داشته باشند. این موضوع، می تواند مصرف برق آن ها را کمتر از گذشته کنند، به گونه ای که طبق گفته ی شرکت AMD، پردازنده های سری Excavator حدود 40 درصد،  برق کمتری را نسبت به نسل های گذشته مصرف می کنند. اما این تمام موضوع نیست و AMD، از ماژول های AVFS در پردازنده های خود به کار گرفته است که می تواند عملکرد آن ها را به نسبت هر وات برق مصرفی، افزایش دهد.

طبق تصاویری که منتشر شده است، این پردازنده های جدید حدود 3.5 برابر می توانند از پردازنده های Kaveri، در تست های مربوط به H.265 سریع تر عمل کنند. همچنین، به نظر می رسد گرافیک مجتمع این پردازنده از داده های کتابخانه ای Mantle شرکت AMD و همینطور DirectX 12، به صورت کامل پشتیبانی خواهند کرد.

APU های جدید سری Carrizo شرکت AMD، در نیمه ی دوم سال جاری در اختیار تولید کنندگان نوت بوک ها نیز قرار می گیرد و می توانیم شاهد حضور این پردازنده ها، در لپتاپ ها باشیم. AMD اعلام کرده است که اطلاعات کامل از این پردازنده ها را در کنفرانس خود در نمایشگاه ISSCC 2015، منتشر خواهد کرد. در ادامه می توانید تصاویر منتشر شده از اطلاعات این تراشه را مشاهده نمایید.

AMD Carrizo APU presentation leaked-6 AMD Carrizo APU presentation leaked -1  AMD Carrizo APU presentation leaked-4 AMD Carrizo APU presentation leaked-5 AMD Carrizo APU presentation leaked-7

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال