افزایش احتمال تصادف به هنگام تپش قلب

همه ما بارها این توصیه را شنیده ایم که در زمان عصبانیت ، داشتن هیجانات منفی و اضطراب بهتر است از انجام کارهایی مانند رانندگی که به دقت نیاز دارند خودداری کنیم. محققان انگلیسی اخیرا شواهد علمی محکمی را ارائه نموده اند که بر طبق آن افزایش ضربان قلب شخص در حین رانندگی ریسک تصادف […]

همه ما بارها این توصیه را شنیده ایم که در زمان عصبانیت ، داشتن هیجانات منفی و اضطراب بهتر است از انجام کارهایی مانند رانندگی که به دقت نیاز دارند خودداری کنیم. محققان انگلیسی اخیرا شواهد علمی محکمی را ارائه نموده اند که بر طبق آن افزایش ضربان قلب شخص در حین رانندگی ریسک تصادف را به طرز چشمگیری افزایش می دهد.

به گزارش سرویس اخبار علمی سایت تک نیوز ، در این پژوهش افراد همزمان با قرار گرفتن در برابر مونیتوری که یک بازی واقعیت مجازی رانندگی در آن پخش میشد ، بوسیله الکترودهای متصل به قفسه سینه جهت بررسی ضربان قلب نیز تحت نظر قرار گرفتند. نتایج بسیار دقیق و جالب توجه حاصل این تحقیقات نشان می دهد زمانهایی که قلب افراد در حین رانندگی شروع به تپیدن می کند اگر مانعی بر سر راه آنها قرار بگیرد احتمال تصادف افزایش می یابد. در صورت عدم نواخته شدن ضربان قلب در آن لحظه راننده موانع را به راحتی رد می کند. در واقع با فشرده شدن بطن های قلب در حین ضربان ، کاهش تمرکز و همچنین کاهش توانایی مغز در پردازش داده های دریافتی چشم رخ می دهد. یافته های پیشین محققان ثابت کرده است که اشخاص در فاصله بین دو ضربان قلب کلمات را با سرعت بیشتری به خاطر می سپارند اما با آغاز انقباض قلب توانایی حافظه نیز کمتر می شود. جهت مشاهده دیگر خبرها به صفحه اخبار پزشکی مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال