الزام شرکت های آمریکایی به اعلام ارزش اطلاعات کاربران

بنا بر پیشنهاد دو سناتور آمریکایی، لایحه جدیدی پیشنهاد و به مجلس این کشور اعلام شده است مبنی بر اینکه شرکت های بزرگ اینترنتی باید ارزش اطلاعاتی که از کاربرانشان به دست می آورند را اعلام کنند. پیش فرض این لایحه آن است که در عصر حاضر، اطلاعات از مهمم ترین و سودمندترین منابع برای […]

بنا بر پیشنهاد دو سناتور آمریکایی، لایحه جدیدی پیشنهاد و به مجلس این کشور اعلام شده است مبنی بر اینکه شرکت های بزرگ اینترنتی باید ارزش اطلاعاتی که از کاربرانشان به دست می آورند را اعلام کنند. پیش فرض این لایحه آن است که در عصر حاضر، اطلاعات از مهمم ترین و سودمندترین منابع برای شرکت ها به حساب می آید که باید برای آن ارزش قائل شده و ارزش آن را به صورت اعداد و ارقام مشخص کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز، سیساتمداران هدف از این طرح را شفاف سازی جهت استفاده مناسب کاربران می دانند. سناتور ها «مارک وارنر» و «جاش هاولی» که پیشنهاد کننده لایحه فوق هستند؛ عنوان می کنند که کاربران موسسات اینترنتی حق دارند بدانند اطلاعاتی که به اشتراک می گذارند چگونه به استفاده می رسد و ارزش آن ها چقدر است.

لایحه نام برده شده با عنوان «طراحی حسابرسی محافظتی برای گسترش نظارت و مقررات در قانون اطلاعات» (DASHBOARD) به مجلس آمریکا تسلیم شده و بسیاری امیدوار به تصویب آن هستند. بر طبق این طرح شرکت های اینترنتی با بیش ار از 100 میلیون کاربر باید به صورت ماهانه ارزش اطلاعات به دست آمده را محاسبه و اعلام کنند؛ مثلا اگر ارزش اطلاعات به ثبت رسیده در گوگل و فیس بوک توسط کاربران، ماهانه برای هر فرد 5 دلار است، این رقم باید طی 90 روز محاسبه شده و اعلام شود. البته این طرح منوط به آن است تا ساز و کاری مناسب از جانب کمیسیون ارز و اوراق بهادار آمریکا جهت محاسبه ارزش مالی این اطلاعات طراحی و تدوین شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال