امواج گرمایی در سواحل اقیانوس آرام باعث تلفات عظیم و دسته جمعی جانوران دریایی شده است

مرگ دسته جمعی جانوران دریایی در سواحل اقیانوس آرام به قدری ناراحت‌کننده است که دانشمندان از آن به فیلم های پساآخرالزمانی نام بردند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان گرمایش زمین و خشکسالی را در سواحل اقیانوس آرام بسیار خطرناک اعلام کردند به طوری که این دما باعث تلفات عظیم و دسته […]

مرگ دسته جمعی جانوران دریایی در سواحل اقیانوس آرام به قدری ناراحت‌کننده است که دانشمندان از آن به فیلم های پساآخرالزمانی نام بردند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان گرمایش زمین و خشکسالی را در سواحل اقیانوس آرام بسیار خطرناک اعلام کردند به طوری که این دما باعث تلفات عظیم و دسته جمعی جانوران دریایی شده است. این دانشمندان گفته اند گرم شدن رودخانه های دورتر نیز به حدی است که می تواند باعث مرگ ماهی های سالمون شود. در این مناطق و در بین سنگ ها پر از صدف های مرده است و حتی گرمای شدید باعث مرگ ستاره های دریایی نیز شده است.

گرما و خشکسالی شدید در غرب آمریکا و در کانادا باعث شده که میلیونها جانور جان خود را از دست بدهند و موجوداتی که در آب های شیرین زندگی می کننند نیز در مرز این تهدید قرار داشته باشند.

دانشمند کریستوفر هالی از دانشگاه بریتیش متخصص زیست شناسی دریا در مورد تغییرات اقلیمی می گوید: این تغییرات و اثر آن روی اکوسیستم‌های دریایی ساحلی به گونه ای است که آن را شبیه به فیلم های پساآخرالزمانی کرده است. وی پس از بررسی‌ها متوجه شد مقدار تلفات صدف ها در این منطقه و در ساحل حدود صدها میلیون بوده است و با توجه به اینکه گونه های دیگری نیز در بسترهای صدفی و روی ساحل زندگی می‌کنند ممکن است حجم این تلفات به بیش از یک میلیارد رسیده باشد.

به گفته دانشمندان عامل اصلی تغییرات اقلیمی مربوط به استفاده از سوخت های فسیلی توسط انسان بوده که باعث به وجود آمدن این شرایط آب و هوایی و مرگ جانوران شده است. این موضوع در ماه جاری جان انسان ها را نیز به خطر انداخته. هفته گذشته صدها نفر جان خود را از دست دادند. به گفته پژوهشگران علمی اقلیم شناسی تنها به دلیل گرمایش جهانی چنین حالتی از گرما به وجود آمده است.

طبق گفته دانشمندان موج گرما علاوه بر تلفات جانوران دریایی اثرات دومینوی دیگری نیز خواهد داشت که در آینده می‌تواند بر جانورانی مانند اردک های دریایی که از صدف های شمالگان تغذیه می کنند داشته باشد. با توجه به اینکه دمای شمال غربی اقیانوس آرام اندکی کاهش پیدا کرده اما دمای طاقت‌فرسا در غرب غرب آمریکا همچنان ادامه دارد احتمال شکل گیری موج گرمای دیگری به همراه خشکسالی وجود دارد که می تواند وضعیت را بدتر کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال