اولین بروزرسانی امنیتی برای Windows 10 عرضه شد

نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل ویندوز حدود دو هفته‌ی پیش بود که عرضه شد و روند عرضه‌ی ماهانه‌ی بروزرسانی‌های امنیتی برای ویندوز 10، از ماه جاری یعنی آگوست آغاز شده است. یکی از بخش‌های اصلی در این بروزرسانی امنیتی که به تازگی عرضه شده، مربوط به مرورگر Edge می‌شود و بخش‌های دیگر نیز بیشتر در رابطه با […]

نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل ویندوز حدود دو هفته‌ی پیش بود که عرضه شد و روند عرضه‌ی ماهانه‌ی بروزرسانی‌های امنیتی برای ویندوز 10، از ماه جاری یعنی آگوست آغاز شده است. یکی از بخش‌های اصلی در این بروزرسانی امنیتی که به تازگی عرضه شده، مربوط به مرورگر Edge می‌شود و بخش‌های دیگر نیز بیشتر در رابطه با خود ویندوز هستند. در حالت کلی، 14 بولتن امنیتی توسط مایکروسافت تعریف شده که هر کدام از آنها قرار است دومین سه‌شنبه‌ هر ماه، در اختیار کاربران قرار گیرد.

در حالت کلی هر بولتن، شامل بروزرسانی‌ها مختلف برای یک دست کامل از برنامه‌ها و نرم‌افزارها (همچون تمامی نسخه‌های سیستم‌عامل ویندوز ) می‌باشد. حال از میان این 14 بولتن که مایکروسافت تا کنون آنها را مشخص کرده، سه تای آنها در وضعیت “بحرانی” قرار گرفته‌اند که معنای آن، نیاز به برطرف شدن در اسرع وقت می‌باشد. این سه، شامل MS15-079 ،MS15-80 و MS15-81 می‌شوند که هر کدام در رابطه با ویندوز 10، اینترنت اکسپلورر و آفیس می‌باشند و مشکلات آنها را برطرف می‌کنند.

طبق صحبت‌های آقای Wolfgang Kandek، مدیر بخش تکنولوژی شرکت امنیتی Qualys، ویندوز 10 آنطور که باید از نظر نکات امنیتی، آماده نبوده و حدود 40 درصد از بروزرسانی‌هایی که به صورت عمومی توسط مایکروسافت عرضه شده، مربوط به ویندوز 10 بوده است. البته اگر بخواهیم مقایسه کنیم، ویندوز 8 وضعیت به نسبت بدتری را نسبت به ویندوز 10 نیز داشت و در دو ماهه‌ی اول عرضه، حدود 60 درصد از مجموع بروزرسانی‌ها را به خود اختصاص داده بود.

اما بولتن بحرانی مربوط به آفیس، MS15-081، در میان سه بولتن دیگر از اهمیت بیشتری برخوردار بوده و به دنبال برطرف کردن رخنه‌ای که به هکر این اجازه را میداده تا با ترغیب کاربر به باز کردن یک فایل آلوده Doc، کنترل سیستم را به دست بگیرد، عرضه شده است. مایکروسافت در مورد این رخنه امنیتی، اعلام کرده که پیشتر هکرها از این طریق توانسته بودند سیستم برخی از کاربران را آلوده نمایند.

سایر بولتن‌ها هر چند با عبارت “بحرانی” از دیگر بولتن‌ها جدا نیستند، اما باز هم آقای Wolfgang Kandek به مدیران تاکید کرده حتما در مورد آن مطالعاتی داشته باشند و اخبار مربوط به آن را پیگیری نمایند.

یکی از این موارد، بولتن MS15-085 است که در آن قید شده فرد هکر، قادر خواهد بود تا با آلوده کردن یک دستگاه USB، کنترل کامپیوتر را به دست بگیرد. در واقع هکر می‌تواند با جاگذاری یک کد مخرب در سیستم شما، به هنگام متصل شدن دستگاه USB، این کار را انجام دهد. مایکروسافت اذعان داشته که این رخنه امنیتی نیز پیشتر توسط هکرها استفاده شده است.

یکی دیگر از بولتن‌هایی که باید به آن اشاره کنیم، MS15-083، شاید برای افرادی که هنوز در حال استفاده از ویندوز 2008 و ویندوز ویستا هستند، مهم و حتی بحرانی باشد چرا که این امکان برای هکرها وجود دارد که از طریق فروشگاه‌های اینترنتی و پروتکل‌ها، کارهای خرابکارانه‌ای را انجام دهند. هر چند، آقای Kandek اعلام کرده که این مشکل نیز به زودی برطرف می‌شود.

آمار نشان می‌دهد که کاربران بسیاری در حال استفاده از ویندوز 10 هستند. آیا شما هم جزو این دسته هستید؟ تصور می‌کنید مشکلات امنیتی ویندوز 10 تا چه اندازه خواهد بود؟ و آیا در روزهای آتی، مشکلات بیشتری خودنمایی خواهند کرد؟

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال