اولین تلفن هوشمند جهان در حال حاضر دو دهه سن دارد

اولین تلفن هوشمند جهان، تولد 20 سالگی خود را دو روز پیش جشن گرفت! IBM Simon Personal Communicator در 16 آگوست سال 1994 قفسه های ایالات متحده را هدف قرار داد. طبیعتا IBM Simon در آن زمان گوشی هوشمند نامیده نشده بود، حتی این اصطلاح نیز وجود نداشت. آی بی ام 50.000 واحد از این دستگاه را به فروش […]

اولین تلفن هوشمند جهان، تولد 20 سالگی خود را دو روز پیش جشن گرفت!

IBM Simon Personal Communicator در 16 آگوست سال 1994 قفسه های ایالات متحده را هدف قرار داد.

طبیعتا IBM Simon در آن زمان گوشی هوشمند نامیده نشده بود، حتی این اصطلاح نیز وجود نداشت. آی بی ام 50.000 واحد از این دستگاه را به فروش رساند که قادر به فعالیت با شبکه 15 ایالت آمریکا بود.

IBM Simon به خصوص در جامعه کسب و کار محبوب بود. این گوشی برنامه های نرم افزاری، تقویم و ایمیل را ارائه می کرد و همچنین قابلیت اتصال به دستگاه فکس را داشت. این گوشی تماس های تلفنی را نیز برقرار می کرد.

ویژگی های سخت افزاری این گجت شامل صفحه نمایشگر سبز LCD و قلم بود. وزن کل تنظیمات 500 گرم بوده، یعنی بیشتر از یک آیپد Air.

عمر باتری IBM Simon کمتر از stealer بود. از سوی دیگر قیمت آن حدود 899 دلار بود که تورم را در نظر بگیریم، این مقدار بیش از 1400 دلار با ارزش پول امروز است.

با وجود موفقیت محدود آن، IBM Simon مطمئنا در طراحی از تولیدکنندگان دیگر الهام گرفته است. ما هنگامی که به ساخت Big Blue نگاه می کنیم، نمی توانیم حتی کمی به Ericsson R380 فکر کنیم. سونی اریکسون نیز پس از مدتی  پیشرفت هایی از خود نمایان کرد و تلفن های هوشمند P800، P900 و P990 را با سیستم عامل سیمبین عرضه کرد.

لینک کوتاه | منبع: gsmarena

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال