ایجاد تحولی عظیم در آزمایشات تشخیصی سرطان

فناوری جدید ارائه شده توسط شرکت ژاپنی توشیبا امکان تشخیص 13 نوع سرطان را در زمان دو ساعت ، تنها با هزینه 180 دلار و با دقت 99 درصدی امکان پذیر کرده است. دانشگاه پزشکی توکیو و موسسه تحقیقات ملی سرطان ژاپن نیز در این پروژه همکاری داشته اند. مبنای این روش ابداعی بررسی انواع […]

فناوری جدید ارائه شده توسط شرکت ژاپنی توشیبا امکان تشخیص 13 نوع سرطان را در زمان دو ساعت ، تنها با هزینه 180 دلار و با دقت 99 درصدی امکان پذیر کرده است. دانشگاه پزشکی توکیو و موسسه تحقیقات ملی سرطان ژاپن نیز در این پروژه همکاری داشته اند. مبنای این روش ابداعی بررسی انواع و غلظت مولکولهای میکرو آر.ان.ای (microRNA) است که از سلولهای سرطانی در جریان خون ترشح می شود.

به گزارش سرویس اخبار علمی سایت تک نیوز ، سرطانهای معده ، مری ، ریه ، کبد ، مجاری صفراوی ، لوزالمعده ، روده ، تخمدان ، پروستات ، مثانه ، پستان ، سارکوم و گلیوما به کمک این فناوری و با گرفتن تنها یک قطره خون از بیمار قابل تشخیص هستند. به گفته دست اندرکاران این پروژه بزودی آزمایشات اولیه آغاز خواهد شد و پیش بینی می شود که تجاری شدن این دستگاه طی چند سال آینده صورت گیرد. امید است با رایج شدن کاربرد این ابزار ، پزشکان در مراحل اولیه سرطان آن را تشخیص دهند و از هزینه های مالی و جانی تحمیل شده به افراد مبتلا به این بیماری کاسته شود. جهت دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار اختراعات جدید مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال