این سلول های خورشیدی خودشان را خنک می کنند

سلول های انرژی خورشیدی برای عمر و بهره وری بیشتر نیاز دارند تا دائم خنک شوند اما استفاده سیستم های فعال خنک کننده مانند سیستم تهویه عملی نیستند و اگر عملی شوند هم بسیار گران قیمت اند. برای برطرف کردن این مشکل دانشگاه استانفورد نوعی جدید از سلول های خورشیدی تولید کرده که می تواند […]

سلول های انرژی خورشیدی برای عمر و بهره وری بیشتر نیاز دارند تا دائم خنک شوند اما استفاده سیستم های فعال خنک کننده مانند سیستم تهویه عملی نیستند و اگر عملی شوند هم بسیار گران قیمت اند.

برای برطرف کردن این مشکل دانشگاه استانفورد نوعی جدید از سلول های خورشیدی تولید کرده که می تواند خود را خنک کند. این فرآیند به دلیل شکل صفحه های سیلیکونی سلول های خورشیدی اتفاق می افتد. این پوشش روی صفحه سیلیکونی به شکل هرم یا مخروط های کوچک امواج مادون قرمز را دور می کند و باعث میشود نور در محدوده ی دید(نور سفید) که بیشترین انرژی را ایجاد می کند بدون امواج اضافی به سلول های خورشیدی برسد.

stanford-self-cooling-solar-cell

نتیجه بسیار درخشان بوده است و بنا به گفته ی محققان این پروژه یک صفحه خورشیدی ایده آل با این نوآوری تولید خواهد شد.

با این نوآوری می توانید انرژی بیشتری از سیستم های خورشیدی دریافت کنید و همچنین نیازی نیست بعد از چند تابستان “تولیدی انرژی سقف خانه یتان” را تعویض کنید.

لینک کوتاه | منبع: Engadget

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال