با تراشه ی جدید Haswell-EX شرکت اینتل آشنا شوید!

بهترین پردازنده های فعلی و قدرتمند ترین پردازنده های شرکت اینتل، با معماری 22 نانومتری Haswell روانه ی بازار شده اند و توانسته اند موفق ظاهر شوند. حال ویرایشی جدید از این پردازنده ها، پس از عرضه ی پردازنده های Haswell-E ساخته شده است که Haswell-EX (یا Haswell-Extreme) نام دارد. مشخصات فنی مشخص شده ی […]

بهترین پردازنده های فعلی و قدرتمند ترین پردازنده های شرکت اینتل، با معماری 22 نانومتری Haswell روانه ی بازار شده اند و توانسته اند موفق ظاهر شوند. حال ویرایشی جدید از این پردازنده ها، پس از عرضه ی پردازنده های Haswell-E ساخته شده است که Haswell-EX (یا Haswell-Extreme) نام دارد.

مشخصات فنی مشخص شده ی این تراشه ها، نوید یک غول بزرگ در دنیای پردازنده ها را می دهد! قدرتمند ترین پردازنده های این چیپ، از 18 هسته ی فیزیکی و 36 هسته ی منطقی با پشتیبانی از فن آوری HyperThreading، پشتیبانی از رم های DDR4 و حافظه ی کش 45 مگابایت برای سطح L3 بهره می برند و مصرف برق آنها، تنها 165 وات می باشد. اینتل قصد دارد تا برای ساخت نسل بعدی از پردازنده های Xeon E7 v3، از چیپ های H-EX استفاده کند و آن ها را با هسته های مختلف 10، 12، 14، 16 و 18 هسته ای عرضه کند. همچنین میزان فرکانس این پردازنده ها از 1.9 گیگاهرتز شروع شده و به 3.0 گیگاهرتز نیز می رسد.

هنوز اطلاعات بیشتری در رابطه با این چیپ و پردازنده ها منتشر نشده است.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال