بررسی کامل تغییرات، قابلیت ها و ویژگی های ios 12

شرکت اپل، جدیدترین آپدیت سیستم عامل ios را ارائه داد که در آن به جای افزودن ویژگی های جدید، بخش های کاربردی را افزایش داده است. سیستم عامل ios 12 بالاخره به طور رسمی در دسترس همه قرار گرفت و بعد از گذشت چند ماه انتظار برای مردم و تلاش بی وقفه توسعه دهندگان این […]

شرکت اپل، جدیدترین آپدیت سیستم عامل ios را ارائه داد که در آن به جای افزودن ویژگی های جدید، بخش های کاربردی را افزایش داده است. سیستم عامل ios 12 بالاخره به طور رسمی در دسترس همه قرار گرفت و بعد از گذشت چند ماه انتظار برای مردم و تلاش بی وقفه توسعه دهندگان این سیستم عامل در ماه ژوئن ارائه شد. این بروز رسانی و توسعه، در طیف وسیعی از گوشی های شرکت اپل، از جمله دستگاه تلفن همراه XS و آخرین سری آیفون سری S5 کاربرد خواهد داشت.
با هر بروزرسانی این سیستم عامل، این سوال برای دارندگان گوشی های سری قدیمی آیفون مطرح می شود که : آیا باید گوشی خود را به روز رسانی کنم؟ آیا گوشی من کند خواهد شد؟ با خواندن این مقاله آموزشی میتوانید به خوبی به جواب این سوال ها برسید و با خیال راحت آیفون خود را آپدیت کنید. همچنین جهت دسترسی به دیگر اخبار و مقالات آموزشی راجع به سیستم عامل جدید اپل، به صفحه اخبار و مقالات نسخه جدید ios مراجعه کنید.

تغییرات ios 12

سال ها است که شرکت اپل، قابلیت ارتقا و بروزرسانی را برای مشتریان خود ایجاد نموده است. این امر در سال گذشته نیز در مورد اهرم باتری های گوشی این شرکت اجرا شد. اما به روز رسانی سیستم عامل ios 12 بسیار متفاوت است. بر خلاف سال های گذشته، به جای تمرکز بر روی تغییرات ظریف و شیک، نکات و تغییرات کاربردی صورت گرفته است. این به روز رسانی برای اولین بار به کارکرد بهتر تاکید دارد. یا به عبارت دیگر، اگر بیشتر به روز رسانی های ios تمایل دارید، جالب است که بدانید، اپل به شکل ظاهری و جزئیات برنامه ها دقت بیشتری کرده است.

بهبود عملکرد سیستم عامل ios 12

اپل عملکرد خود را در سیستم عامل به روز شده، بهبود بخشیده است. برای مثال سرعت گوشی برای راه اندازی برنامه ها ۴٠ درصد سریع تر شده و سرعت راه اندازی دوربین در این سیستم عامل، ٧٠ درصد افزایش یافته است. برخی افراد این سوال را مطرح می کنند که آیا این اعداد واقعا درست هستند؟ با نصب سیستم عامل ios 12 اطمینان داشته باشید که آیفون و ipad شما سریع تر و پایدارتر کار می کند. در هفته های آتی، هر دو نسخه عمومی و نهایی این سیستم عامل در گوشی آیفون X به کار می رود.

به نقل از اخبار فناوری و اطلاعات وبسایت های برتر و معتبر دنیا، با نصب این سیستم عامل در گوشی های آیفون شاهد تغییرات بزرگ و افزایش سرعت گوشی خود خواهید بود. برنامه های جدید بیشتری نسبت به ios 11 در گوشی شما قابل نصب خواهد بود. با به روز رسانی این بخش، زندگی جدیدی را تجربه خواهید کرد. این به روز رسانی سبب افزایش حداکثری سرعت ipad نخواهد شد اما عملکرد آنها را تا حد زیادی ارتقا خواهد بخشید. پشتیبانی طولانی مدت این نسخه از سیستم عامل، یکی از مزیت های آن نسبت به سیستم عامل آندروید محسوب می گردد. با این امر می توانید از گوشی های قدیمی اپل به راحتی استفاده کنید.

با استفاده از سیستم عامل ios 12 به این نکته پی خواهید برد که این نسخه از ورژن قدیمی تر آن کاربرد بیشتری دارد. نسخه نهایی این سیستم عامل در سال آینده ارائه می شود اما ios 12 ارائه شده حال حاضر، عملکرد بهتری دارد. این ایده از نحوه افزایش استفاده از تلفن های همراه اپل، از طریق افزایش کارایی آن به جای افزودن راه های استفاده از آن، ایجاد شده است.

بررسی ios 12

در بررسی ios 12 بهبود عملکرد سیستم عامل بطور مشهود دیده شد.

 

هیچ مسئله ای واضح تر از این نیست که time screen شاید یکی از بزرگ ترین ویژگی های ios 12 باشد. این ویژگی برنامه ی جدیدی است که apple آن را به تنظیمات اضافه می کند و اطلاعات کاملی از اینکه چه مقدار زمان رابرای استفاده از تلفن همراهتان صرف کرده اید به شما می دهد. همچنین در این برنامه می توانید به بررسی تعداد اعلان های گوشی همراهتان بپردازید.

قابلیت time screen به چه دردمان میخورد؟

این اقدام انجام شده توسط اپل در مقابله با این واقعیت است که ما زمان زیادی با تلفن خود سرو کار داریم. اخیرا نیز جنبشی به نام “زمان به خوبی گذرانده شده” که جهان فناوری را به چالش کشیده است به داشبورد سلامت دیجیتالی گوگل که این شرکت آن را در به روز رسانی ها به android 9 piea اضافه کرده است شباهت دارد. زمان صفحه نمایش علاوه بر اینکه اطلاعات دقیق صفحه را به شما می دهد، ابزارهای مدیریت زمان را نیز ارائه می دهد. شما خودتان نیز می توانید برای خودتان فهرستی از محدودیت های استفاده ی تلفن داشته باشید و زمان را برای استفاده از برنامه هایتان سهمیه بندی کنید و زمانی را به عنوان خاموشی صفحه برنامه ریزی کنید. در نتیجه با این روش apple که ابزارهای استفاده بهینه یصفحه را به شما می دهد می توانید عملکرد مناسبی داشته باشید.

قابلیت های ios 12

ویژگی time screen از قابلیت های ios 12 می باشد.

apple ابزارهایی در اختیارتان می گذارد تا از آن استفاده کنید. شما می توانید این تصمیم را بگیرید که تمایل دارید محدودیت های زمانی را ایجاد کنید یا می خواهید به دنبال جایگزینی برای محدودیت ها باشید apple در چنین مواردی فکر کرده و راه حل متناسب را ارائه میکند. اگر مدت زمان صفحه افزایش داشته باشد باید این نکته را در نظر بگیرید که استفاده ی بیش از اندازه از تلفن همراه نه تنها به حل این مشکل کمکی نمی کند بلکه آن را بیشتر از قبل نیز افزایش می دهد.

قابلیتهای ios 12

time limit از قابلیتهای ios 12

نوتیفیکیشن ها

بخش دیگری که در آن apple به کاربران کمک می کند تا مدیریت زمان داشته باشند اطلاعیه ها هستند که اپل در طی چند سال گذشته به دنبال برطرف کردن نقاط ضعف آنها و رقابت با سیستم عامل اندروید است. در این به روز رسانی جدید اطلاعیه ها دسترسی بهتر و راحت تری خواهند داشت. خبر خوب این است که اپل با ورژن جدید ios توانست مشکلاتی را که در ios 11 با آنها روبرو بود را با دسته بندی کردن اعلامیه ها برطرف کند. این تغییر در ظاهر شاید کوچک به نظر برسد اما سیل قابل توجه پیام ها و اعلامیه ها را به طور قابل توجهی ساده تر کرده است. در حال حاضر نیز در این نسخه گزینه ای برای ویرایش تنظیمات اعلان ها وجود دارد که هنگامی که اعلامی برای شما ارسال می شود، می توانید بدون مراجعه به تنظیمات اعلان ها را حالتی تنظیم کنید که بدون صدا برایتان تحویل داده شوند و یا بدون نیاز به تلفن، همگی آنها را خاموش کنید.

سیستم عامل جدید apple، یک حالت جدید برای کار با گوشی قبل از خواب اضافه کرده است که حالت بیداری جدیدی را برای شما برنامه ریزی و فعال می کند.این نوع ویژگی ها به مراتب بهتر از حالت تنظیم غیر خودکار می باشد. apple همچنان به دنبال راه های مدیریت ساده ی اعلان های گوگل در اندروید است.

نوتیفیکیشن ها در ios 12

بهینه شدن نوتیفیکیشن ها در ios 12 بخوبی انجام شده است

ایموجی و نرم افزارهای جانبی

در این نسخه امکان گسترش و کنترل برنامه ی سرگرمی ایموجی یا همان انیمیشن های متحرک وجود دارد. شما برای استفاده ی بهتر از این به روز رسانی ایموجی ها به یک iphonex یا یکی از جدید ترین مدل های آن مانند xs max، xs، xr نیازمند هستید و برای استفاده از آن بر خلاف سرویس عکاسی 3D باید همه چیز را از ابتدا شروع کنید. شما در حالی که سرگرم بازی با ایموجی ها هستید، تصور این که آن ها اثر ماندگاری بیشتری از Animoji داشته باشند دشوار به نظر می رسد. در این نسخه امکان جدیدی وجود دارد که به شما اجازه می دهد تا اعلان های ایموجی ها را هنگامی که به مشاهده ی تصاویر یا ویدیوهای زنده می پردازید (مانند اینستاگرام یا snapchat و یا برچسب های متن یا نقاشی ها) مشاهده کنید.

تغییرات ios 12

مموجی در جدیدترین نسخه ios

همچنین نسخه های جدیدی از ibook، carplay ، اخبار apple و یادداشت های صوتی در این نسخه ی بروز شده قرار دارد. همچنین اپل اجازه استفاده از برنامه های شخص ثالث مانند نقشه های google و waze را به کاربران می دهد. در زمینه بهبود دیگر برنامه ها، apple بروز رسانی مدیریت رمز عبور را نیز در برنامه اش قرارداده است. نرم افزار های جانبی مدیریت رمزهای عبور مثل last pass و 1password این توانایی را دارند که به طور مستقیم در زمینه رمز عبور بتوانند به برنامه ها یا مرورگرهای وب که مفید هستند دسترسی پیدا کنند. گذرواژه های sms نیز در این نسخه با دو سیستم احراز هویتی ارسال می شوند و به صورت پیش فرض با پاپ آپ تکمیل می شوند. با این امکان دیگر شما مجبور به تایپ مجدد رمز عبور یا کد واژه نیستید.

Ipad هم که یکی دیگر از محصولات اپل است که بارها توجه دیگران را به خود جلب کرده است و در حال حاضر حرکت ناوبری بین برنامه ها، خواندن اعلان ها و دسترسی به مرکز کنترل را مشابه با آیفون x ارائه می دهد که با استفاده از این بروز رسانی ها و دسترسی به مرکز کنترل می توانید کمی از قابلیت ها را به نمایش گذاشته و دستگاه را سازگارتر کنید. اشیای لمسی از دیگر محصولات این شرکت برای استفاده از ipad های به بازار آمده با همان سازگاری که از اپل انتظار می رفت بسیار خوب هستند اما آنچه که جالب تر به نظر می رسد این است که ipad محصولی است برای معرفی یک اپل بدون ابهام.

نقد و بررسی ios 12

بهبود کارایی نرم افزارهای جانبی در ورژن ios 12

اهمیت ویژه به توسعه دهندگان

دیگر بخش های ios 12 تا قبل از این که توسعه دهندگان زمانی را برای انتشار برنامه مناسب بدانند، تاثیر چندانی نخواهد داشت. اپل ارتقای پیشرفته arkit2 را در بروز رسانی جدیدش خواهد داشت تا بتواند تجربه مشترک AR بین چندین کاربر را ایجاد کند. بدون شک بسیاری از برنامه ها بعد از مدت زمان کوتاهی با راه اندازی نرم افزار پشتیبانی arkit2 به ویژگی های جدید خود خواهند رسید. نقطه ی دسترسی اپل به AR را می توان یک آزمایش سرگرم کننده برای نشان دادن برنامه تلقی کرد. علاوه بر این نرم افزار دستیار siri جدید در این نسخه وجود دارد که به کاربران و توسعه کنندگان این اجازه را می دهد تعاملات macro را به siri اضافه کند.

ویژگی های ios 12

دستیار صوتی سیری از مهمترین ویژگی های ios 12

میانبرهای نرم افزار siri در ظاهر به تنهایی قدرتمند محسوب می شود اما در واقع به توسعه دهندگان برنامه وابسته است. شما در این نرم افزار قادر هستید دستورات سفارشی را به برنامه بدهید مانند هشدار : سلام سیری صبح من را بیدار کن. سپس برنامه به طور خودکار هشدار را تنظیم خواهد کرد. با استفاده از میان برهای siri شما قادر هستید تنظیماتی را پیچیده تر از تنظیمات گفته شده انجام دهید که از اقدامات مختلفی تشکیل شده است. شما با یک در خواست “سلام siri” به برنامه می توانید تمام فعالیت های روزانه ی خودتان را مانند روشن کردن چراغ ها، زمان سفر، پیش بینی ها و جلساتتان را تنظیم و یاد آوری کنید.

از جنبه نظری گامی بزرگ توسط اپل برای شناساندن دستیار صوتی اپل و برقراری ارتباط با آن صورت گرفته است. در مورد بسیاری از ویژگی ها که ممکن است عملکرد نداشته باشند باید صبر کنید تا ببینید که توسعه دهندگان چگونه با اتخاذ ویژگی های مناسب می توانند برنامه ها را مفید قرار دهند یعنی قبل از این که ما ایده ای برای آنها داشته باشیم.

یک رویکرد سالم

اگر iOS 12 تنها یک نسخه سریع تر و پایدارتر از iOS 11 بود، می شد تنها با یک بروز رسانی به آن اکتفا کرد. کاربران بلندمدت Mac می توانند تقریبا به iOS 11 Leopard فکر کنند یعنی همان نسخه نرم افزاری که اپل آن را در سال گذشته منتشر کرد.

بروزرسانی leopard snow ios

این برنامه به نگرش بالاتری نسبت به اپل توجه دارد. در مورد این برنامه باید مطمئن شد که پایه موجود آن قبل و بعد از اضافه کردن ویژگی های بیشتر، قوی و کاربردی باشد. شاید مهمترین ویژگی اپل برای iOS 12، گروه های FaceTime با 32 شرکت کننده باشد که تا اواخر پاییز امسال در حالی که اپل آن را به اتمام رسانده، اعلام خواهد شد. آیا ناامید کننده است که در راه اندازی برنامه آمادگی لازم وجود ندارد؟ شاید این طور به نظر برسد اما شاید بتوان گفت که اپل این برنامه را به رسمیت نشناخته و استراتژی خود را تغییر داده است. iOS 12 ممکن است هیجان انگیز از بروزرسانی نرم افزار باشد اما باید بدانیم در مثال نمی توانیم آن را یک برگ از بروکلی، یک پای تازه، خوشمزه بدانیم اما شاید مثل یک برگ بروکلی در پایان روز، برای شما بسیار خوب و مفید باشد.