بررسی نوکیا لومیا 930 – قسمت سوم: رابط کاربری و قابلیت ها

ویندوزفون 8.1 اکنون یک سیستم عامل موبایل بالغ و با عملکرد غنی می باشد که نوکیا یک لیست از برنامه های منحصربه فرد مانند Maps و MixRadio را به آن می افزاید. با آمدن جدیدترین نسخه 8.1، لومیا 930 تمام امکاناتی را که یک پلتفرم موبایل مایکروسافت می تواند داشته باشد، داراست. ویندوزفون 8.1 ویژگی […]

ویندوزفون 8.1 اکنون یک سیستم عامل موبایل بالغ و با عملکرد غنی می باشد که نوکیا یک لیست از برنامه های منحصربه فرد مانند Maps و MixRadio را به آن می افزاید.

با آمدن جدیدترین نسخه 8.1، لومیا 930 تمام امکاناتی را که یک پلتفرم موبایل مایکروسافت می تواند داشته باشد، داراست. ویندوزفون 8.1 ویژگی های جدیدی از قبیل drag-down notification center را معرفی می کند که همه ی اطلاع رسانی های شما در آن موجود است. در این قسمت همچنین چهار حالت وجود دارد که شما می توانید برای تنظیم سریع روشنایی، کلید روشن و خاموش Wi-Fi و غیره از آن استفاده کنید. (شما می توانید تنظیمات این چهار حالت را در قسمت Setting انجام دهید).

تغییر حالت روشنایی بسیار مفید است به طوری که می توانید سطوح روشنایی را به سرعت بین کم، متوسط و بالا بدون نیاز به رفتن به تنظیمات تغییر دهید. در Action Center در حال حاضر امکان مشاهده درصد باقیمانده شارژ باتری و تاریخ وجود دارد. همانطور برای نوتیفیکیشن ها، می توانید آن ها را با کشیدن به یک طرف رد کنید یا همه ی آن ها را مثل نوتیفیکیشن های آندروید L پاک کنید.

ویندوزفون 8.1 همچنین گزینه های جدیدی برای تنظیمات از قبیل قابلیت داشتن یک تصویر زمینه روی صفحه اصلی را داراست. همه ی Live Tiles شفاف نیستند و تمام تصویر زمینه ها را نشان نمی دهند. بنابراین کمی شبیه به موزاییک هستند اما تأثیر آن غیر معمول است.

پیشرفت های کوچک تری نیز مانند ویژگی neat Quiet Hours دیده می شود. این مورد در اصل گزینه do-not-disturb است که در ساعت های مشخصی به طور اتوماتیک فعال می شود و تلفن هوشمند شما را در حالت سکوت قرار میدهد. این گزینه همچنین با تقویم نیز کار می کند و زمانی که شما در یک جلسه برنامه ریزی شده هستید، به طور اتوماتیک گوشی شما را در حالت سایلنت قرار می دهد. گزینه جدید دیگر “Find My Phone” می باشد که در صورت گم کردن گوشی، کمک می کند که مکان آن را پیدا کنید یا اطلاعات شخصی شما را پاک کند.

از سوی دیگر شما Nokia Cyan را به عنوان میزبان پیشرفت های ویندوزفون برای نوکیا دارید که شامل برنامه هایی از قبیل Nokia Camera، Creative Studio و Storyteller برای تمام گوشی های نوکیا و ویژگی های جدیدی مانند ضبط صدای دالبی است. علاوه بر این ویژگی ها، مجموعه فوق العاده HERE Maps این اجازه را به شما می دهد که مناطق جغرافیایی دلخواه را برای راهنمای صوتی مسیریابی آفلاین دانلود کنید.

قابلیت های عمومی که نیازی به گفتن نیست، به خوبی پوشش داده شده است. بسته نرم افزاری مایکروسافت در مجموعه ای از برنامه های مفید مانند مسافرت، ورزش ها، امور مالی، خوراک و نوشیدنی ها و اخبار موجود می باشد که نوکیا نیز با برنامه آب و هوا به ارزش آن می افزاید. شما یک دفترچه تلفن غنی دارید و تایپ کردن در صفحه کلید آن با کلید های با فاصله خوب و صدای اطمینان بخش آن تجربه خوبی را به شما فراهم می کند.

dfg

Untitled

jh

لینک کوتاه | منبع: phonearena

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال