بررسی نوکیا لومیا 930 – قسمت پنجم: دوربین

دوربین پشتی لومیا 930 یک پیورویوی 20 مگاپیکسلی است به همراه لنز Zeiss، لرزشگیر اپتیکال و فلاش دوگانه LED. پیکسل های 1.12 میکرومتر روی یک سنسور به اندازه 1/2.5 اینچ گسترده شده است که کمی کوچک تر از اندازه سنسور 1/2.3 اینچی در اکسپریا زد 2 می باشد. همچنین پرچمدار سونی در مقایسه با f/2.4 در لومیا 930، […]

دوربین پشتی لومیا 930 یک پیورویوی 20 مگاپیکسلی است به همراه لنز Zeiss، لرزشگیر اپتیکال و فلاش دوگانه LED. پیکسل های 1.12 میکرومتر روی یک سنسور به اندازه 1/2.5 اینچ گسترده شده است که کمی کوچک تر از اندازه سنسور 1/2.3 اینچی در اکسپریا زد 2 می باشد. همچنین پرچمدار سونی در مقایسه با f/2.4 در لومیا 930، دیافراگم f/2.0 وسیع تر دارد.

تکنولوژی پیورویو pixel-binning به شما اجازه می دهد که در رزولوشن پایین تر با کیفیت بالا تصویربرداری کنید. به این صورت که اطلاعات را از چندین پیکسل مجاور گرفته و در یک پیکسل ادغام می کند.

شما همچنین می توانید از زوم بدون افت کیفیت بهره مند شوید که برای زوم تا 1.8 برابر کادر تصویر را  به بخشی از تصویر کراپ می کند و در این حالت هرچند عکس کوچکتر میشود، اما کیفیت آن کاهش پیدا نمیکند.هرچند این زوم مانند زوم 10 برابری در سامسونگ گلکسی K نیست، ولی قطعا بهتر از تمام زوم های دیجیتال است.

حداقل فاصله فوکوس برای عکس های ماکرو توسط نوکیا حدود 10 سانتی متر است.

خوشبختانه ما مسئله ای با زمان shot-to-shot (زمان مورد نیاز برای ثبت عکس های پشت سر هم) بزرگ نداریم که در سنسور 41 مگاپیکسل لومیا 1020 با آن مواجه بودیم.

لومیا 930 در کمتر از یک ثانیه فوکوس می کند و برای گرفتن عکس مجدد، در زمان حدود 3-4 ثانیه آماده می شود. البته این زمان در حالتی است که شما هر دو تصویر 5 مگاپیکسل و تصاویر فول رزولشن 19 مگاپیکسل را در یک جا ثبت کنید.

اگر شما فقط در حالت خودکار 5 مگاپیکسل عکس بگیرید، 2-3 ثانیه طول می کشد تا دوربین فوکوس کند، عکس بگیرد، تصویر را ذخیره کند و برای عکس بعدی آماده شود. برنامه دوربین برای شروع کمی آهسته است (به ویژه cold-start) اما زمانی که لود شد، هدایت رابط سریع و ارگونومیک خواهد بود.

دوربین نوکیا یک رابط کاربری بسیار راحت دارد، اسلایدرهای دستی برای کنترل ویژگی هایی از قبیل وایت بالانس، حساسیت ISO 100-4000، سرعت شاتر (تا 4 ثانیه) و غیره در رابط کاربری دوربین وجود دارد.

علاوه بر این شما مجموعه ای از حالت ها و افکت های نوکیا همچون لنز پانوراما، Nokia Refocus، Bing vision، لنزهای Cinemagraph و Nokia Glam Me دریافت می کنید.

بزرگ ترین شکایت ما از رنگ هایی است که اغلب بسیار دقیق نیستند. بعضی از تصاویر رنگ سردی دارند (کمی متمایل به آبی) و سفید نیز کمی به زرد متمایل می شود. هنگام تصویربرداری در روز روشن نیز تصاویر کمی کم نور به نظر می رسد.

اما از لحاظ جزئیات نمی توانیم از لومیا 930 شکایتی داشته باشیم. عکس 19 مگاپیکسل با اندازه کامل، طبیعی و با جزئیات دقیق است. اگر به زوم 100% نگاه کنید، نواقصی از قبیل نویز و جزئیات تار را خواهید دید. به این دلیل است که نوکیا سفارش می کند که تصاویر را در حالت پیش فرض 5 مگاپیکسل ذخیره کنید که تصاویر کوچک تر بوده ولی کیفیت آن ها بالا خواهد بود.

در داخل خانه، این دوربین رنگ ها را به طور واقعی جلوه می دهد اما نه بدون خطا. لومیا 930 تا زمانی که زیاد تاریک نباشد فلش خود را روشن نمی کند. فلش دوگانه LED تا فاصله ی 3 متر نیز جوابگو بوده و کاربرد دارد. با توجه به گفته نوکیا، در تست آن ها از فاصله یک متر نیز بدون از بین بردن تعادل رنگ عملکرد خوبی داشته است.

Untitled

سرعت دوربین:

لومیا 930 مثل پرچمداران آندروید نمی تواند ویدئوی 4K فیلم برداری کند و نهایتا قادر به فیلمبرداری با کیفیت فول اچ دی 30 فریم بر ثانیه است.

البته کیفیت صدا به دلیل وجود چهار میکروفون HAAC در سرتاسر بدنه آن، بسیار خوب است. شما چند گزینه همچون استریو معمولی، صدای محیطی یا استریو را در دسترس دارید.

کیفیت موسیقی نیز یکی از بهترین ها در میان گوشی ها است و میکروفون HAAC نوکیا ثابت کرده است که قادر به ضبط در محیط های پر سر و صدا مثل کنسرت است.

این فیلم با نمایش رنگ دلپذیر، نوردهی صحیح و بدون مصنوعات قابل مشاهده کاملا زنده به نظر می رسد. در هنگام فیلم برداری نیز می توانید از زوم با کیفیت بالا بهره مند شوید.

درنهایت میتوان گفت این گوشی بسیاری از نیازهای عکاسی شما را در تعطیلات پوشش می دهد.

لینک کوتاه | منبع: phonearena

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال