بررسی نوکیا لومیا 930 – قسمت چهارم: پردازنده، حافظه، اینترنت و شبکه موبایل

 پردازنده و حافظه: لومیا 930 با پردازنده اسنپدراگون 800 با 4 هسته ی 2.2 گیگاهرتز و حافظه رم 2 گیگابایت، یکی از ویندوزفون های قدرتمند تا به امروز است. شما حتی یک لحظه هم با پردازنده اسنپدراگون 800 احساس ضعف در تلفن هوشمند خود نخواهید کرد هرچند سطح پایین تر از اسنپدراگون 801 باشد که […]

 پردازنده و حافظه:

لومیا 930 با پردازنده اسنپدراگون 800 با 4 هسته ی 2.2 گیگاهرتز و حافظه رم 2 گیگابایت، یکی از ویندوزفون های قدرتمند تا به امروز است.

شما حتی یک لحظه هم با پردازنده اسنپدراگون 800 احساس ضعف در تلفن هوشمند خود نخواهید کرد هرچند سطح پایین تر از اسنپدراگون 801 باشد که در پرچمداران فعلی آندروید استفاده می شود؛ اما تفاوت اصلی در سرعت پردازش تصویر است. چرا که نوکیا از یک پردازنده اختصاصی برای دوربین های PureView استفاده می کند، به هر حال زیاد مهم نیست. سیستم عامل سبک و قابل ارتجاع ویندوزفون مشکلی برای این پردازنده ندارد، مثل برنامه های دیگری در فروشگاه ویندوز استور شامل بازی های سه بعدی و … .

علاوه بر این، لومیا 930 دارای حافظه 2 گیگابایتی است که می توانید تعداد زیادی از برنامه ها را در پس زمینه گوشی بدون نیاز به اجرا تنظیم کنید و بارگذاری برنامه به طور کلی سریع تر است. نوکیا گوشی های هوشمند با فضای ذخیره سازی 32 گیگابایت عرضه می کند که شایسته ی تلفن های هوشمند پرچمدار است. بنابراین شما احساس کمبود فضا نخواهید کرد، مخصوصا که امکان نصب کارت حافظه micro-SD را نیز دارید.

در زیر بنچمارک های این تلفن هوشمند را در مقایسه با دو پرچمدار دیگر از سامسونگ و سونی مشاهده مینمایید:

dfg

اینترنت و شبکه های موبایل:

درست مثل iOS، ویندوزفون به مرورگرهای دیگر اجازه نمی دهد که انحصار مرورگر اصلی سیستم عامل یعنی اینترنت اکسپلورر را از بین ببرند. مرورگر اینترنت اکسپلورر 11 موبایل در ویندوزفون 8.1 به روزرسانی شده است تا سرعت و ویژگی های جدیدی را به ارمغان بیاورد.

گزینه های جدید اینترنت اکسپلورر شامل یک حالت “ناشناس” می باشد که تاریخچه مرورگر را ذخیره نمی کند و حالت فقط خواندن دارد که تنها یک متن از وبسایت را در یک حالت متنی و ساده نمایش میدهد. شما همچنین گزینه ای برای بازگشت و فوروارد در صفحات را در اختیار دارید که می توانید تنها با کشیدن به چپ و راست مانند برخی مرورگرهای دیگر موبایل این کار را به راحتی انجام دهید.

گزینه دیگر، پین کردن صفحات وب به روی صفحه اصلی ویندوزفون است. این صفحات پس از پین شدن، به عنوان live tiles نشان داده می شوند و در وضعیت آپدیت، به عنوان یک بوک مارک living و breathing ظاهر می شود. استفاده از مرورگر آسان بوده و شما می توانید بدون وقفه به بازدید صفحات بپردازید.

لومیا 930 از هر دو مودم 4G LTE و HSPA+ با سرعت دانلود 42 مگابیت پشتیبانی می کند و با توجه به اپراتور شبکه خود را نصب می کند. گزینه های دیگر اتصال شامل Wi-Fi b/g/n/ac، بلوتوث 4.0، A-GPS، DLNA و NFC هستند که امکان ارتباط در انواع مختلف را به شما میدهند.

tf

 

لینک کوتاه | منبع:phonearena

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال