برنامه‌ی اسکایپ به عنوان برنامه‌ی پیام‌رسان پیش‌فرض در ویندوز 10

همانطور که می‌دانید مایکروسافت چندی پیش و در مراسم اختصاصی خود اطلاعات جالب توجهی را در زمینه‌ی نسخه‌ی بعدی سیستم عامل ویندوز خود ارائه نمود. اما در طول این رونمایی اطلاعاتی در رابطه با برنامه‌های پیام‌رسان احتمالی و پیش‌فرض ارائه شده در این سیستم عامل منتشر نشد. به تازگی سایت رسمی اسکایپ (Skype) تصاویری از نسخه‌ی به روز شده‌ی برنامه‌ی خود را در محیط سیستم عامل ویندوز 10 نمایش داد….

همانطور که می‌دانید مایکروسافت چندی پیش و در مراسم اختصاصی خود اطلاعات جالب توجهی را در زمینه‌ی نسخه‌ی بعدی سیستم عامل ویندوز خود ارائه نمود. اما در طول این رونمایی اطلاعاتی در رابطه با برنامه‌های پیام‌رسان احتمالی و پیش‌فرض ارائه شده در این سیستم عامل منتشر نشد. به تازگی سایت رسمی اسکایپ (Skype) تصاویری از نسخه‌ی به روز شده‌ی برنامه‌ی خود را در محیط سیستم عامل ویندوز 10 نمایش داد.

به نظر می‌رسد که در این نسخه‌ی جدید، کاربر علاوه بر توانایی اضافه کردن افراد بر اساس آی‌دی‌های منحصر به فردی اسکایپی و رد و بدل پیام، قادر خواهد بود که بر اساس شماره‌ تلفن هم دوستان‌ خود را به لیست مخاطبین اضافه کرده و به رد و بدل پیام با آن‌ها بپردازید. در واقع به نظر می‌رسد که پس از عرضه‌ی ویندوز 10 برنامه‌ی اسکایپ به عنوان برنامه‌ی پیام‌رسان پیش‌فرض نصب شده بر روی این سیستم عامل ارائه شود. یعنی دقیقا مانند برنامه‌ی iMessage که اپل به شیوه‌ی مشابه در محصولات خود از آن استفاده می‌کند.

با این وجود برنامه‌ی iMessage تنها مختص محصولات کمپانی اپل است اما اسکایپ همچنان در نسخه‌های گوناگون ارائه شده و کاربران در هر شرایطی قادر به استفاده از این برنامه خواهند بود. خانم جویس کیم (Joyce Kim) در رابطه با این موضوع گفته: “اولین و مهم‌ترین مقصود ما ایجاد قابلیت دسترسی به لیست مخاطبین دستگاه‌های موبایلی کاربران در محیط نسخه‌ی جدید برنامه‌ی اسکایپ است. در واقع در این نسخه‌ی جدید ارتباط برقرار کردن با سایر دوستان، افراد موجود در لیست مخاطبین شما، افرادی که از طریق ایمیل با آن‌ها در ارتباط هستید و … به ساده‌ترین شکل ممکن امکان‌پذیر خواهد بود. نهایتا مهم‌ترین موضوع این که دسترسی به این افراد با استفاده از برنامه‌ی اسکایپ تنها محدود به یک سیستم عامل نظیر ویندوز نبوده و شما می‌توانید در هر پلتفرم دیگری نظیر آی او اس، اندروید، OS X و … نیز از این برنامه استفاده کنید.”

خانم جویس کیم می‌گوید: “با تجهیز سیستم عامل ویندوز 10 به صورت پیش‌فرض به برنامه‌ی اسکایپ شما می‌توانید به راحتی پیام‌های مد نظرتان را از “نوار وظیفه‌ی (Taskbar)” لپ‌تاپ یا کامپیور شخصی‌تان به صورت رایگان برای دوستان خود ارسال نمایید.” با این وجود تصویری که می‌توانید آن را در ابتدای مقاله مشاهده کنید پنجره‌ای را نشان می‌دهد که شاید تا حدی شبیه به محیط برنامه‌ی iMessage و دربرگیرنده‌ی اجزاء آن باشد که به طور دقیقی با نسخه‌ی همگام‌سازی شده‌ی برنامه‌ی اسکایپ برای ویندوز 8.1 ادغام‌سازی شده است.

به نظر می‌رسد که هم اکنون رقابت در عرصه‌ی ارتباطات و برنامه‌های مرتبط با این موضوع بیش از پیش از سوی کمپانی‌های بزرگ مورد توجه قرار دارد. به عنوان مثال هم اکنون گوگل برنامه‌ی پیام‌رسان اختصاصی Hangouts را دارد. همچنین اپل برنامه‌ی iMessage، بلک‌بری برنامه‌ی BBM و فیسبوک برنامه‌ی WhatsApp (واتساپ) را به عنوان برنامه‌های پیام‌رسان اختصاصی خود در اختیار گرفته است. همانطور که می‌دانید هم اکنون واکنس کاربران در قبال برنامه‌های پیام‌رسان رایگان فوق‌العاده جالب توجه بوده و این موضوع نهایتا منجر شده که هر یک از شرکت‌های بزرگ نامبرده شده نسبت به طراحی یا خرید یک برنامه‌ و ابزار پیام‌رسان اختصاصی اقدام نمایند. مایکروسافت هم پیش از این و طی سال 2011 میلادی با پرداخت هزینه‌ای 8.5 میلیارد دلاری برنامه‌ی اسکایپ را منحصرا خریداری کرد.

بنابراین به نظر می‌رسد که علاوه بر قابلیت‌های جدید ویندوز 10 شاهد تجهیز آن به برنامه‌ی پیام‌رسان اختصاصی مایکروسافت یعنی اسکایپ نیز خواهیم بود. متاسفانه هنوز زمان و تاریخ دقیق عرضه‌ی رسمی نسخه‌ی بعدی سیستم عامل ویندوز مایکروسافت اعلام نشده اما موضوعی که بدون تردید می‌توانیم به آن اشاره داشته باشیم مربوط به قابلیت‌های فوق‌العاده‌ایست که بی‌شک مایکروسافت در ویندوز 10 در اختیارمان قرار خواهد داد. هم اکنون دو مورد از جالب توجه‌ترین این قابلیت‌ها مربوط به تجهیز ویندوز 10 به مرورگر جدید و پیشرفته‌ی اسپارتان (Spartan) و همچنین تجهیز آن به دستیار صوتی کورتانا (Cortana) است. مایکروسافت به تازگی اعلام کرده بود که استفاده از نسخه‌ی جدید سیستم عامل ونیدوز این شرکت تا یک سال برای کاربران رسمی ویندوز 7 و ویندوز 8 رایگان خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال