تشخیص نیت فرد دروغگو با کمک یک الگوریتم

  پژوهشگران دانشگاه دارموث آمریکا با ابداع الگوریتم ویژه ای امکان دروغ سنجی اخبار منتشر شده در رسانه ها را فراهم نمودند. طی پژوهشی در آمریکا صدها متن سخنرانی از سال 2009 تا 2011 با استفاده از این الگوریتم مورد بررسی قرار گرفت. به گزارش سرویس اخبار علمی سایت تک نیوز، در این پژوهش نیت و […]

 

پژوهشگران دانشگاه دارموث آمریکا با ابداع الگوریتم ویژه ای امکان دروغ سنجی اخبار منتشر شده در رسانه ها را فراهم نمودند. طی پژوهشی در آمریکا صدها متن سخنرانی از سال 2009 تا 2011 با استفاده از این الگوریتم مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش سرویس اخبار علمی سایت تک نیوز، در این پژوهش نیت و انگیزه های افراد دروغگو مورد توجه واقع شد. این درحالی است که محققان در مطالعات پیشین به متمایز سازی اخبار کذب از واقعی پرداخته بودند. به اعتقاد کارشناسان نیت شخص تعیین کننده فریبکاری نمود یافته در رفتار و عملکرد وی می باشد. کسانیکه از روی عمد و با نیت بد مسئله ای را وارونه نمایش می دهند با افرادی که سهوا و از روی بی اطلاغی دروغ می گویند مشخصا رفتار و گفتار متفاوتی از خود نشان می دهند. با بررسی نتایج حاصل این الگوریتم مشخص خواهد شد دروغگویی سهوا و یا عمدا بوده است ، درک این تفاوت به برخورد ریشه ای با پدیده انتشار اخبار دروغین در فضای مجازی کمک می کند. جهت دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار اختراعات جدید مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال