تولید نانوجوهر ضدویروس کرونا برای استفاده در ماسک‌ها

به گزارش پایگاه خبری تکنا به نقل از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، عملکرد ضدویروسی جوهر کامپوزیتی حاوی نانوذرات نقره و اکسید گرافن که توسط شرکت زنگرافن تولید شده، در دانشگاه وسترن اونتاریو کانادا مورد تایید قرار گرفته است. آزمایش اثربخشی این جوهر برای از بین بردن ویروس کرونا در آزمایشگاه ایمنی زیستی سطح سه دانشگاه […]

به گزارش پایگاه خبری تکنا به نقل از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، عملکرد ضدویروسی جوهر کامپوزیتی حاوی نانوذرات نقره و اکسید گرافن که توسط شرکت زنگرافن تولید شده، در دانشگاه وسترن اونتاریو کانادا مورد تایید قرار گرفته است.

آزمایش اثربخشی این جوهر برای از بین بردن ویروس کرونا در آزمایشگاه ایمنی زیستی سطح سه دانشگاه وسترن انجام شده ‌است. علاوه براین، جوهر گرافنی برای از بین بردن ویروس‌های نوع A و B آنفولانزا در آزمایشگاه سطح دو ایمنی در بریتانیا و آمریکا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

شرکت زنگرافن (ZEN Graphene) اعلام کرد گزارشی از بخش ایمنی زیستی دانشگاه وسترن درباره نمونه‌های ارسالی خود دریافت کرده است، زنگرافن پیش‌ از این، چند نمونه حاوی جوهرهای کامپوزیتی نانوذره‌ای مبتنی بر نقره و اکسیدگرافن برای تست‌های ضدویروسی به این دانشگاه داده بود.

این شرکت پنج فرمولاسیون مختلف حاوی ترکیبات دارای نانوذرات نقره و اکسیژن را آماده و با غلظت ۴ گرم در لیتر برای انجام تست ضدویروسی ارائه کرد. هر پنج فرمولاسیون با غلظت‌های مختلف رقیق شده و برای جلوگیری از تکثیر ویروس‌ها مورد آزمایش قرار گرفته است. این جوهر با هدف استفاده علیه ویروس کرونا ساخته شده که قرار است در محیطی که سلول‌های انسانی رشد می‌کنند، مانع از تکثیر ویروس کرونا شود.

براساس گزارشی که دانشگاه وسترن منتشر کرد، نمونه‌های حاوی این جوهر با غلظت‌های مختلف و رقیق شده، تکثیر ویروس‌های کووید ۱۹ را کاهش داد؛ به طوری که این کاهش میزان ویروس در حد ۲۵ تا ۵۰ درصد بوده است.

با توجه به نیاز جهانی به تجهیزات محافظت شخصی پیشرفته با قابلیت ویروس‌کشی، تلاش می‌شود فرآیند آزمایش تسریع شود.

فرانسیس دوبه، مدیرعامل شرکت زنگرافن گفت: نتایج اولیه آزمایش نشان می‌دهد اکسیدگرافن حاوی نانوذرات نقره می‌تواند در مبارزه با ویروس کرونا نقش مهمی داشته باشد. زنگرافن به سرعت در حال اثبات، بهینه‌سازی و تحویل محصولاتی است که می‌تواند در جلوگیری از شیوع کرونا تاثیرگذار باشد. استفاده از گرافن در این فرمولاسیون جدید گامی مهم در تجهیزات محافظت شخصی است.


پایگاه اخبار فناوری تکنا

جهت دسترسی به دیگر خبرها به صفحه اخبار علمی مراجعه کنید.

اخبار اختراعات اخبار کشفیات اخبار نجوم و ناسا اخبار علمی پزشکی