تولید نژادی از باکتری E.coli که دی اکسید کربن هوا را جذب می کند

سویه جدید باکتری E.coli که توسط محققان موسسه وایزمن ایجاد شده با تغییر وضعیت از حالت هتروتروف به اتوتروف قابلیت جایگزینی دی اکسید کربن با مواد قندی را به عنوان منبع تغذیه دارد. کارشناسان معتقدند این طرح در صورت اجرایی شدن کمک شایانی به حفظ محیط زیست خواهد کرد. به گزارش سرویس اخبار علمی سایت تک نیوز ، […]

سویه جدید باکتری E.coli که توسط محققان موسسه وایزمن ایجاد شده با تغییر وضعیت از حالت هتروتروف به اتوتروف قابلیت جایگزینی دی اکسید کربن با مواد قندی را به عنوان منبع تغذیه دارد. کارشناسان معتقدند این طرح در صورت اجرایی شدن کمک شایانی به حفظ محیط زیست خواهد کرد.

به گزارش سرویس اخبار علمی سایت تک نیوز ، شموئل گلایزر یکی از دست اندرکاران این پروژه حذف کربن از هوا ، امکان سنجی موفقیت در تغییر منبع تغذیه باکتری ، بررسی انطباق باکتری با شرایط متفاوت را محورهای اصلی این تحقیق عنوان کرد. پژوهشگران با استفاده از تبدیل متابولیکی و تکامل آزمایشگاهی سویه جدیدی از باکتری را بوجود آوردند و برای اطمینان از صحت آزمایش خود با کمک ایزوتوپها مسیر چرخه تغذیه آن را بررسی کردند. مهندسی باکتری تغییر یافته با ایجاد 11 جهش در توالیهای ژنوم E.coli  نتایج مطلوبی را در پی داشت که با جزئیات در مجله معتبر Cell  منتشر شده است. جهت دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار اختراعات جدید مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال