جایگزینی رباتی جدید به جای پهباد برای تعمیر توربین های بادی

تبدیل انرژی جنبشی باد به انرژی الکتریکی جزو روشهای مقرون به صرفه ای است که در برخی مکانها با نصب توربینهای بادی امکان پذیر است. با توجه به اینکه در طولانی مدت این توربین ها دچار استهلاک شده و به تعمیر نیاز دارند مهندسین به دنبال روشی کارآمد جهت رفع نقایص فنی پیش آمده هستند. […]

تبدیل انرژی جنبشی باد به انرژی الکتریکی جزو روشهای مقرون به صرفه ای است که در برخی مکانها با نصب توربینهای بادی امکان پذیر است. با توجه به اینکه در طولانی مدت این توربین ها دچار استهلاک شده و به تعمیر نیاز دارند مهندسین به دنبال روشی کارآمد جهت رفع نقایص فنی پیش آمده هستند. تا پیش از این پهبادها بدین منظور مورد بهره برداری قرار می گرفتند اما به تازگی محققان انگلیسی رباتی را ابداع نموده اند که می تواند جایگزین مناسبی برای پهباد باشد.

به گزارش سرویس اخبار علمی سایت تک نیوز ، توربینهای بادی معمولا در نقاطی از زمین که باد بیشتر می وزد نصب می شوند ، به همین خاطر رفتن به کوهستانها و بیابانهای دور افتاده ای که محل تولید برق است همواره از چالشهای پیش روی تعمیرکاران توربین می باشد. از آنجاییکه انتقال نیروی انسانی به این مکانها هزینه بر است و  جابه جایی توربین به مکان دیگر جهت تعمیرات سخت و طاقت فرسا می باشد. پژوهشگران پنج دانشگاه معتبر انگلیس در این مورد چاره اندیشی نموده اند و ربات خودکار مجهز به حسگرهای متعددی را معرفی کردند. بوسیله این ربات می توان بدوت دخالت اپراتور انسانی مشکلات فنی توربینهای بادی را شناسایی و در محل نصب تعمیر کرد. جهت مشاهده دیگر خبرها به صفحه اخباراختراعات جدید مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال