جریمه‌ی سنگین 533 میلیون دلاری برای اپل

دادگاه آمریکا شرکت اپل را به علت رعایت نکردن پتنت‌های شرکت Smartflash به مبلغ 532.9 میلیون دلار جریمه کرده است. این پتنت‌ها که متعلق به شرکت Smartflash بوده است شامل مدیریت حق دیجیتالی، سرویس‌های پرداختی و ذخیره‌ی اطلاعات بوده است…

دادگاه آمریکا شرکت اپل را به علت رعایت نکردن حق پتنت‌ها یا اختراعات شرکت Smartflash مبلغی معادل با 532.9 میلیون دلار جریمه کرد. زمینه‌های مربوط به این پتنت‌ها که در واقع متعلق به شرکت Smartflash بوده شامل خدمات و سرویس‌هایی در چارچوب حق و حقوق مدیریت دیجیتالی، سرویس‌های پرداختی و ذخیره‌ی اطلاعات بوده است.

شرکت Smartflash چند مدت پیش به علت اینکه اپل در سرویس آیتونز خود به حقوق مربوط به حق و حقوق پتنت‌های این شرکت توجهی نداشته شکایت کرده بود. از طرفی اپل هم مدعی است که این پتنت‌های شرکت “اسمارت فلش” نامعتبر بوده و صحت قضائی ندارند.

به گفته‌ی شرکت “اسمارت فلش” اپل عمدا از این پتنت‌ها استفاده کرده است. آن‌ها مدعی هستند که مدیران اجرایی شرکت اپل از ده سال پیش نسبت به حق و حقوق مرتبط با این اختراعات آگاه بوده‌اند اما باز هم همواره از این موارد سوء استفاده به عمل می‌آوردند. این شرکت در ابتدا درخواست پرداخت غرامتی معادل با 852 میلیون دلار از سوی اپل را داشت، اما اپل اعلام کرد که ارزش پتنت‌های این کمپانی بسیار ناچیزتر از مبلغ درخواستی است و نهایتا چیزی در حدود 4.5 میلیون دلار ارزش را به همراه خواهد داشت.

به گفته‌ی اپل، شرکت Smartflash نه تنها محصولات جدید را معرفی و کارمندان را استخدام نمی‌کند بلکه به دنبال کسب امتیاز از این شکایت است و به نوعی از اپل به منظور دستیابی به هدف خود استفاده می‌کند. شرکت اپل تصمیم گرفته تا به دادگاه آمریکا اعتراض کند و درخواست بررسی مجدد را برای مراجع قضایی ارسال کرده است.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال