جگوار و لند روور، 104 هزار خودرو را به خاطر مشکلات چراغ و ترمز جمع آوری می کنند!

خودروسازان انگلستانی جگوار و لندروور قصد دارند 104 هزار خودرو را به علت مشکلات فنی که در ترمز و چراغ آنها وجود دارد، از سراسر آمریکا جمع آوری کنند. این تعداد خودروی معیوب و بازخوانده شده، بزرگترین آمار خرابی خودرو در تاریخ هر دو شرکت می باشد که حدود 74000 دستگاه از آنها، مربوط به […]

خودروسازان انگلستانی جگوار و لندروور قصد دارند 104 هزار خودرو را به علت مشکلات فنی که در ترمز و چراغ آنها وجود دارد، از سراسر آمریکا جمع آوری کنند. این تعداد خودروی معیوب و بازخوانده شده، بزرگترین آمار خرابی خودرو در تاریخ هر دو شرکت می باشد که حدود 74000 دستگاه از آنها، مربوط به خودرو های لوکس SUV می شود و 5000 دستگاه دیگر نیز مربوط به خودروهای لوکس سدان می باشد.

این مشکلات که سبب شده است این تعداد دستگاه خودرو بازگردانده شود، پیرامون پاره شدن شلنگ های ترمز و همچنین اختلال در عملکرد چراغ های حاشیه ای خودرو ها می باشد که در روز جمعه، توس National Highway Traffic Safety Administration، ایراد آن مشخص و دستور جمع آوری آنها صادر شد و قرار است که خودرو ها، از سیزدهم مارس بازخوانی شوند.

مشکلی که گریبان گر خودروهای شرکت Land Rover شده است، این است که احتمال پاره شدن شلنگ های ترمزهای جلویی خودروهای این شرکت، وجود دارد و نتیجه ی آن، خارج شدن مایع ترمز می شود. تعداد گزارش شده که چنین مشکلی دارند، از خودروهای Range Rover و 74648 دستگاه بوده است که در بین سال های 2006 تا 2012 ساخته شده اند و واجد شرایط تعویض رایگان شلنگ ها در مراکز شرکت Land Rover می باشند.

NHTSA اعلام کرده است که جگوار و لندروور، در نوامبر 2010، تحقیقاتی گسترده را در رابطه با عملکرد ترمز ها آغاز کردده و به موضوع متراکم شدن و بزرگ شدن شلنگ های ترمز رسیدند اما به علت پراکندگی خودروهایی که این مشکل را داشتند و البته اینکه هیچ گزارشی مبنی بر این مشکل منتشر نشده بود، سال 2012 به تحقیقات خود پایان دادند. اما در نوامبر 2014 این تحقیقات از سر گرفته شد و دلیل آن، این بود که گزارش های بیشتر و زیادتری مبنی بر پاره شدن شلنگ های ترمز منتشر شده بود.

خودرو های جدید Range Rovers و Range Rover Sports شرکت Land Rover مجددا با مشکلات ترمز رو به رو شده اند اما این مشکلات به گونه ی دیگری رخ داده اند و آن، این است که خودروهایی که ذکر شد و در سال های 2013 و 2014 ساخته شده اند، از مشکل به وجود آمدن خلاء در شلنگ های ترمز خود رنج می برند که این موضوع، می تواند به صورت کلی قدرت ترمز گرفتن را از خودرو بگیرد!

اما مشکلات چراغ ها چه بود؟ شرکت جگوار مشکلا اختلال در عملکرد چراغ های کناری را داشته و دارد و خودرو های مدل XKs که از سال 2012 تا 2015 تولید شده اند، در حال بازخوانی شدن می باشند. این اختلال به گونه ای است که چراغ های کناری، پس از حدود 5 دقیقه از زمان پارک کردن خودرو، از کار می افتند. سازندگان اعلام کرده اند که با بروزرسانی نرم افزاری این خودرو ها، این مشکل حل خواهند شد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال