داشتن هوای پاک در فضای خانه به کمک فناوری های نوین

  اشخاصی که مشکل تنفسی دارند ، کودکان ، زنان باردار و … بیش از سایر گروهها به استنشاق هوای سالم نیاز دارند. علاوه بر تحمل شرایط سخت تنفسی داخل شهرها ، در خانه نیز ورود آلودگی ها از طریق درها ، پنجره ها و سیستمهای تهویه مطبوع برای آنها مشکل ساز می باشد. در […]

 

اشخاصی که مشکل تنفسی دارند ، کودکان ، زنان باردار و … بیش از سایر گروهها به استنشاق هوای سالم نیاز دارند. علاوه بر تحمل شرایط سخت تنفسی داخل شهرها ، در خانه نیز ورود آلودگی ها از طریق درها ، پنجره ها و سیستمهای تهویه مطبوع برای آنها مشکل ساز می باشد. در حال حاضر  برخی  استارت آپ ها راهکارهای جدیدی در این زمینه ارائه نموده اند که برای تصفیه هوای خانه کاربردی است.

به گزارش سرویس اخبار علمی سایت تک نیوز ، یک استارت آپ انگلیسی به نام ایرلب (Airlab) نانوفیلتری را تولید کرده که با نصب آن در خانه 95 درصد دی اکسید نیتروژن و سایر آلودگی های هوای خانه حذف خواهد شد.

موسسه “WELL” با ایده ساخت مبلمانهای تصفیه کننده هوا موفق بوده است . این وسیله با فرآیند “رهش گاز” به خارج شدن گازهای موجود در مواد کمک می کند. این مبلمان با رهش گاز بدون تغییر فاز ماده ترکیبات آلی فرار تولید شده بوسیله رنگها ، فرشها ، چسبها و مبلمان را تصفیه می کند.

لوستر بیونیک مورد دیگری است توسط “جولین ملچیوری” طراحی شده است. ریزجلبکهای تعبیه شده در ساختار این لوستر با انجام فتوسنتز موجب پاکسازی هوای خانه می شوند.

پرده تصفیه کننده هوا با نام “Gunrid” ساخت شرکت “ایکیا” با فرآیندی مشابه فتوسنتز عمل می کند. ماده “دی اکسید تیتانیوم” بکار رفته در این پرده ها پیش از این برای پارچه های تصفیه کننده هوا استفاده میشد. این ماده پس از قرار گرفتن در برابر نور ویژگی پاکسازی هوا را نشان می دهد.

“Clairy” استارت آپی است که با ارائه یک گلدان هوشمند هنرباغبانی و فناوری را ترکیب نموده است. سنسورها و فیلترهای فوتوکاتالیستی به منظور حذف آلودگی های محیطی در این گلدان بکارگرفته شده ، ریشه این گیاه مواد آلاینده و سمی موجود در هوا را حذف می کند. بعلاوه مواد مضر جذب شده توسط میکروارگانیسم های خاک به مواد مغذی تغذیه کننده گیاه تبدیل می شوند. مسلما حذف آلاینده ها از طریق روشهای نوین در ارتقاء سلامت افراد جامعه موثر و کار آمد خواهد بود. جهت دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار اختراعات جدید مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال