راهکار تازه محققان آمریکایی برای درمان ناشنوایی

برنامه ریزی مجدد سلولهای بالغ گوش میانی از طریق تحریک سلولها با دو سیگنال مولکولی منجر به تکثیر سلولی می شود. این مبحث نتیجه تحقیقات گسترده محققان بیمارستان تخصصی چشم و گوش ماساچوست می باشد. سلولهای گوش میانی مهره داران پس از بلوغ قابلیت تکثیر را دارد . روش حاضر با یافتن چگونگی تحریک این […]

برنامه ریزی مجدد سلولهای بالغ گوش میانی از طریق تحریک سلولها با دو سیگنال مولکولی منجر به تکثیر سلولی می شود. این مبحث نتیجه تحقیقات گسترده محققان بیمارستان تخصصی چشم و گوش ماساچوست می باشد. سلولهای گوش میانی مهره داران پس از بلوغ قابلیت تکثیر را دارد . روش حاضر با یافتن چگونگی تحریک این نوع سلول و با برنامه ریزی صحیح این سلولها موفق به ارائه راهکار تازه درمان ناشنوایی شده است.

به گزارش سرویس اخبار علمی تک نیوز ، پس از تکثیر برخی سلولهای جدید ویژگی سلولهای مویی را نشان دادند. قابلیت تبدیل انرژی مکانیکی به الکتریکی از طریق کانالهای انتقال دهنده و ایجاد ارتباط با نورونهای صوتی از ویژگی های سلول مویی برشمرده می شود. این نوع سلول به عنوان گیرنده حسی سیستم شنوایی از اهمیت بالایی برخوردار است. موشهای آزمایشگاهی جانورانی بودند که در این پژوهش از آنها به عنوان مدل آزمایشی استفاده شد. اکنون محققان در تلاش هستند تا با شناسایی مولکولهای دیگر امکان تقسیم سلولی گوش میانی در جانورانی مانند خوکها را فراهم کنند. همچنین آنها قصد دارند تا از این روش برای بازسازی بافت قرنیه و سیستم عصبی نیز بهره گیرند. نتایج مطالعه حاضر در مجله Nature Communications  به چاپ رسیده است. جهت مشاهده دیگر خبرها به صفحه اخبار پزشکی مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال