راکت SN9 اسپیس ایکس در دومین پرتاب آزمایشی نیز منفجر شد

نمونه اولیه راکت استارشیپ اسپیس ایکس در پرتاب دوم نیز نتوانست عملکرد مناسبی از خود نشان دهد و پس از پرتاب به زمین برخورد کرده و در نهایت منفجر شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دومین پرتاب آزمایشی نمونه اولیه استارشیپ سه شنبه شب به وقت ایران انجام شد. این آزمایش نیز […]

نمونه اولیه راکت استارشیپ اسپیس ایکس در پرتاب دوم نیز نتوانست عملکرد مناسبی از خود نشان دهد و پس از پرتاب به زمین برخورد کرده و در نهایت منفجر شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دومین پرتاب آزمایشی نمونه اولیه استارشیپ سه شنبه شب به وقت ایران انجام شد. این آزمایش نیز نتوانست مانند آزمایش پیشین موفقیت آمیز باشد و این راکت با شدت به زمین برخورد کرده و دچار انفجار شد. این پرتاب پس از چندین بار تأخیر و برخی مشکلات به دلیل نقض مجوز نهایتاً دیشب در بوکاچیو تگزاس انجام شد.

این راکت دارای سه موتور رپتور بوده و در این پرتاب تا فاصله ۱۰ کیلومتری زمین اوج گرفته بود. SN9 پس از پرتاب و خاموش کردن تک تک موتور ها حالت افقی و شیرجه برای فرود به خود گرفت اما در نهایت نتوانست به طور کامل و به صورت عمودی فرود بیاید و به همین دلیل پس از برخورد به زمین دچار انفجار شد.

 پس از این اتفاق سخنگوی اداره هوانوردی فدرال آمریکا اعلام کرد با وجود پرواز بدون سرنشین این آزمایش، در آینده علت این انفجار را بررسی کرده و امکان بهبود امنیت در برنامه های آینده را نیز مشخص خواهد شد. مهندسان اسپیس ایکس این آزمایش را با وجود انفجار موفقیت آمیز خوانده و اعلام کردند که در آینده بر روی ورود صحیح تمرکز خواهند کرد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال