روش ابداعی هلندی ها مانع ورود ضایعات پلاستیکی به آبها می گردد

“The Great Bubble Burrier”نام روشی است که محققان یک استارتاپ هلندی برای جلوگیری از ورود ضایعات پلاستیکی به دریاها و اقیانوسها ابداع نمودند. در سومین سال بهره برداری از این طرح که شهرداری آمستردام نیز در آن شرکت داشته جلوی وارد شدن 86 درصد ضایعات به دریای شمال گرفته شده است. به گزارش سرویس اخبار علمی […]

“The Great Bubble Burrier”نام روشی است که محققان یک استارتاپ هلندی برای جلوگیری از ورود ضایعات پلاستیکی به دریاها و اقیانوسها ابداع نمودند. در سومین سال بهره برداری از این طرح که شهرداری آمستردام نیز در آن شرکت داشته جلوی وارد شدن 86 درصد ضایعات به دریای شمال گرفته شده است.

به گزارش سرویس اخبار علمی سایت تک نیوز، ایده طرح کنونی از روش مشابهی الهام گرفته شد که مانع نشت نفت و صدا در سازه های زیر آب می گردید. در این سیستم که در دهانه ورودی یکی از کانالهای منتهی به رودخانه IJssel  نصب شده ، حبابهای هوا سد نفوذناپذیری را در برابر ضایعات ایجاد می کند بعلاوه با افزایش اکسیژن محلول در آب از رشد جلبکهای موجود در آبراهها نیز جلوگیری می کند. حجم ضایعات ورودی به آبها تا سال 2016 میلادی 8 میلیون تن تخمین زده شده که کمترین تبعات آن مرگ آبزیان می باشد. بنابراین با رواج استفاده از این سیستم در سایر نقاط دنیا کمک بزرگی به حفظ محیط زیست خواهد شد. جهت دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار اختراعات جدید مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال