روش جدید تصویر برداری سه بعدی جایگزینی مناسب برای آندوسکوپی

پژوهشگران ایرانی موفق به ابداع میکروسکوپی شده اند که تصویربرداری از داخل بدن را در سطح میکرو و به صورت سه بعدی انجام می دهد. نمونه اولیه این دستگاه توسط “وحیده فرزام” دانشجوی پسادکتری با همکاری دکتر علیرضا مرادی و دکتر زهرا طهماسبی تحت عنوان طرح “مینی میکروسکوپ سه بعدی” ساخته شده است. به گزارش […]

پژوهشگران ایرانی موفق به ابداع میکروسکوپی شده اند که تصویربرداری از داخل بدن را در سطح میکرو و به صورت سه بعدی انجام می دهد. نمونه اولیه این دستگاه توسط “وحیده فرزام” دانشجوی پسادکتری با همکاری دکتر علیرضا مرادی و دکتر زهرا طهماسبی تحت عنوان طرح “مینی میکروسکوپ سه بعدی” ساخته شده است.

به گزارش سرویس اخبار علمی سایت تک نیوز ، در این روش با کمک یک لیزر تصویر نمونه به دو چشمی میکروسکوپ فرستاده می شود در مرحله بعدی بازسازی سه بعدی آن با رزولوشن بالا توسط این وسیله امکان پذیر می گردد. در آینده از این میکروسکوپ می توان به جای دستگاه آندوسکوپی معمولی در بیمارستانها استفاده نمود. تصویربرداری سه بعدی از پدیده های خارج از محیط دانشگاه ، تصویر برداری از نمونه های زیستی ، تصویر برداری از نمونه های میکروشاره ، سطح سنجی سطوح متالورژیک ، کامپوزیت از جمله کاربردهای دیگر این ابزار می باشد. حساسیت آشکار ساز میکروسکوپ مذکور 8 بیت عنوان شده و توان تفکیک عرضی آن 0.7 میکرومتر است. همچنین توان تفکیک طولی آن 10 نانومتر با میدان دید 40 میکرومتر در 40 میکرومتر می باشد. ادوات فیبر نوری و میکرو کره های ریز بکار رفته در ساخت این محصول باعث سبکتر و کوچکتر شدن آن شده است. طرح مینی میکروسکوپ سه بعدی توسط ستاد فتونیک ، لیزر و مواد پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت می شود و قرار است بزودی مراحل تولید داخلی آن انجام گیرد. جهت دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار اختراعات جدید مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال