ساخت دستگاه اولترا سانتریفیوژ دارویی برای نخستین بار در ایران

به گزارش پایگاه خبری تکنا به نقل از روابط عمومی ‌صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، ایران سومین سازنده جهانی دستگاه اولترا سانتریفیوژ دارویی بعد از آمریکا و ژاپن است. رضا کیاپاشا مدیر عامل شرکت ادمان فناوری پنگان در مورد ویژگی‌ها و برتری‌های دستگاه اولترا سانتریفیوژ دارویی گفت: این محصول برای اولین بار در ایران تولید […]

به گزارش پایگاه خبری تکنا به نقل از روابط عمومی ‌صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، ایران سومین سازنده جهانی دستگاه اولترا سانتریفیوژ دارویی بعد از آمریکا و ژاپن است.

رضا کیاپاشا مدیر عامل شرکت ادمان فناوری پنگان در مورد ویژگی‌ها و برتری‌های دستگاه اولترا سانتریفیوژ دارویی گفت: این محصول برای اولین بار در ایران تولید شده و دارای چرخش ۶۰ هزار دور در دقیقه و ۵۰۰ هزار برابر جاذبه زمین قدرت گرانش دارد که محصول‌های مشابه، این ویژگی‌ها را در کنار هم ندارند.

وی درمورد نمونه خارجی این محصول افزود: چهار شرکت از ۲ کشور ژاپن و آمریکا تولید کننده این محصول در جهان هستند و ایران سومین کشور تولید کننده این محصول خواهد بود، در حال حاضر بسیاری از مراکز تحقیقاتی کشور نمونه خارجی این محصول را در اختیار دارند اما به دلیل نبود امکان تعمیرات و نگهداری، در عمل اولترا سانتریفیوژهای آنها قابل استفاده نیستند.

وی درمورد استفاده از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: شرکت ما که در ابتدا با تعمیرات دستگاه‌های موجود وارد این عرصه شده بود بعد از انجام تحقیقات لازم در این زمینه توانست به عرصه تولید نیز راه پیدا کند،  در مسیر تولید نمونه اولیه توانستیم با کمک «تسهیلات نمونه‌سازی» صندوق نوآوری و شکوفایی، محصول بومی ‌شده را تولید کنیم.

مدیر عامل شرکت ادمان فناوری پنگان به استقرار این شرکت در مرکز رشد سرم‌سازی رازی اشاره کرد و اظهارداشت: مجموعه سرم‌سازی رازی در تامین هزینه‌های ساخت این محصول نیز مشارکت داشته است، در حال حاضر نمونه اولیه تولید شده در حال اصلاح کیفیت و بهینه‌سازی است و پیش‌بینی می‌کنیم در نیمه دوم سال آینده نمونه صنعتی آن تولید شده و وارد بازار شود.

کیاپاشا در مورد بازارهای داخلی و خارجی متقاضی دستگاه اولترا سانتریفیوژ دارویی بیان کرد: در حال حاض رعمده تمرکز شرکت درتامین نیاز مراکز و دانشگاه‌هایی که در زمینه دارویی آزمایشگاه تحقیقاتی دارند  است و بحث صادرات در فازهای بعدی تولید قرار می‌گیرد، مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی بزرگترین مصرف‌کنندگان این دستگاه هستند و به عبارت کلی‌تر مراکز داروسازی یا تحقیقاتی که در حوزه‌های دارویی، پزشکی، میکروبی و ژنتیکی تحقیقات انجام می‌دهند بازار هدف این محصول خواهند بود.

وی درمورد میزان اشتغال و نیروهای فعال در ساخت این محصول یادآور شد: متخصصان حوزه‌های مکانیک و برق برای ساخت این محصول در کنار هم تلاش کرده‌اند و نمونه اولیه ماحصل تلاش ۶ نفر از متخصصان این حوزه‌ها بوده است.


پایگاه اخبار فناوری تکنا

جهت دسترسی به دیگر خبرها به صفحه اخبار علمی مراجعه کنید.

اخبار اختراعات اخبار کشفیات اخبار نجوم و ناسا اخبار علمی پزشکی