ساعت هوشمند جدید سامسونگ می تواند قند خون را نیز اندازه گیری کند

سامسونگ تا کنون چندین ساعت هوشمند به بازار عرضه کرده که هر کدام از آنها در پایش سلامت کاربر قابلیت هایی را ارائه داده اند. اکنون این شرکت اعلام کرده در نسل بعدی ساعت‌های هوشمند امکان اندازه گیری قند خون نیز فراهم شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، خبرهایی از ویژگی […]

سامسونگ تا کنون چندین ساعت هوشمند به بازار عرضه کرده که هر کدام از آنها در پایش سلامت کاربر قابلیت هایی را ارائه داده اند. اکنون این شرکت اعلام کرده در نسل بعدی ساعت‌های هوشمند امکان اندازه گیری قند خون نیز فراهم شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، خبرهایی از ویژگی جدید ساعت هوشمند سامسونگ منتشر شده که در آن ویژگی ردیابی روزانه قند خون اشاره شده است. بدین ترتیب افراد دیابتی دیگر نیاز به سوزن برای اندازه گیری قند خون ندارند. در این ساعت هوشمند یک سنسور اپتیکال قرار داده شده که می‌تواند قند خون کاربر را ردیابی کند. تاکنون تمامی ساعت ها و مچ بند های هوشمند از چنین سنسورهایی تنها برای اندازه گیری اکسیژن خون استفاده می کردند.

 تلاش سامسونگ برای ساخت چنین ساعت هوشمندی از مدت‌ها پیش آغاز شده بود. این شرکت به دنبال یک روش غیرتهاجمی برای پایش قند خون کاربر بوده است. پیش از استفاده از چنین سنسورهایی، روش طیف سنجی Raman توسعه داده شده بود. در این روش از لیزر برای شناسایی ترکیب شیمیایی استفاده شد. در آزمایشات مربوط به طیف سنجی مشخص شد که دقت این روش نسبت به دیگر فناوری های غیر تهاجمی در بالاترین سطح قرار دارد.

 هم اکنون شرکت های بیشماری در تلاش برای افزودن قابلیت اندازه گیری قند خون به محصولات خود هستند. به عنوان مثال یک شرکت ژاپنی در نمایشگاه CES 2021 از یک محصول به نام Quantum Operations رونمایی کرده بود که می توانست در ۲۰ ثانیه قندخون افراد را اندازه گیری کرده، همچنین اولین محصول با این فناوری به شمار می‌آمد. سامسونگ قصد دارد در مراسم آنلاین بعدی خود از چندین گجت جدید رونمایی کند. اما هنوز مشخص نیست این قابلیت به دستگاه های آینده اضافه شده است یا خیر.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال