سال گذشته، تنها 720,000 ساعت هوشمند با سیستم عامل Android Wear برای فروش فرستاده شده است!

آمار ها و ارقامی که در مورد محصولت و یا خدمات شرکت گوگل می باشند، همیشه جذاب هستند اما این بار و در مورد ساعت های هوشمندی که از سیستم عامل Android Wear استفاده می کنند، کمی قضیه متفاوت می باشد. وب سایت تخصصی Canalys که مسئول آنالیز و بررسی بسیاری از رویداد ها می باشد،آمار […]

آمار ها و ارقامی که در مورد محصولت و یا خدمات شرکت گوگل می باشند، همیشه جذاب هستند اما این بار و در مورد ساعت های هوشمندی که از سیستم عامل Android Wear استفاده می کنند، کمی قضیه متفاوت می باشد.

وب سایت تخصصی Canalys که مسئول آنالیز و بررسی بسیاری از رویداد ها می باشد،آمار جالبی را از تعداد ساعت های هوشمندی که از سیستم عامل Android Wear استفاده می کنند و در سال گذشته برای فروش روانه ی بازار شده اند را منتشر کرده است. طبق این آمار، تعداد این دستگاه ها، 720000 عدد بوده است که البته در مقایسه با نوپا بودن این سیستم عامل، شاید میزان چندان پایینی نباشد. به علاوه اینکه تعداد بسیار زیادی از آن ها تا فصل پاییز عرضه نشدند. اما اگر به مجموع 4.6 میلیون دستگاهی پوشیدنی ای که در سال گذشته روانه ی بازار شد بنگریم، می بینیم که گوگل و سیستم عامل قدرتمند و دوست داشتنی اش، نتوانسته اند همچون بازار تلفن های هوشمند، بازار ساعت های هوشمند را نیز درگیر خود کنند.

طبق گزارشی که وب سایت Canalys برای مجله ی خبری Wall Street Journal ارسال کرده است، از دلایلی که گوگل موفق نشده به آنچه که می خواسته برسد، عمر پایین باتری می باشد. به بیان دیگر، گجت هایی که از این سیستم عامل استفاده می کنند، باتری بسیار بیشتری را مصرف می کنند و شاید به سختی بتوانند 1 روز دوامم بیاورند. در حالی که پیشتر دیدیم که شرکت سوئیسی Swatch، ساعت هوشمند را معرفی کرد که باتری آن نیازی به شارژ شدن نداشت! همچنین، تعداد نرم افزار هایی که برای این سیستم عامل ساخته شده است نیز بسیار کم است و این موضوع نیز یکی دیگر از دلایلی است که Canalys به آن تکیه کرده است.

البته طبق گفته های این وب سایت، دستگاه هایی بودند که شانس بیشتری نسبت به بقیه داشتند که از میان آنها می توان به ساعت های هوشمند Moto 360 و LG G Watch R اشاره کرد که بسیار محبوب ظاهر شدند.

از سوی دیگر Canalys اعلام کرد که شرکت های دیگر نیز نتوانستند چندان موفق ظاهر شوند و با اینکه فروش محصولات پوشیدنی شرکت Pebble، از مرز 1 میلیون دستگاه نیز گذشت، این شرکت نیز همچون سامسونگ که به سختی در حال فروش محصولات خود همچون ساعت هوشمند Gear Watch می باشد، در شرایط خوبی قرار ندارند. گوگل و Android Wear نیز از این شرایط مستثنی نیستند…

نظر شما چیست؟ آیا وافعا گوگل در سال 2014 نتوانسته است آنطور که باید از سیستم عامل خود بهره ببرد؟ به نظر شما دلیل این موضوع نو پا بودن آن است و یا ضعف در عملکرد؟ نظرات خود را با تکنولوژی نیوز به اشتراک بگذارید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال