شارژ سریع باتری خودروهای الکتریکی امکان پذیر شد

سرعت پایین شارژ شدن باتری خودروهای الکتریکی یکی از مشکلاتی است که صاحبان این نوع خودرو همواره با آن دست به گریبان هستند. باتریهای لیتیوم یونی گاهی تا یک ساعت و یا حتی بیشتر طول می کشد تا به حد کافی پر شوند. بعلاوه رانندگی با خودروهای الکتریکی در مسافتهای طولانی دغدغه اتمام شارژ باتری […]

سرعت پایین شارژ شدن باتری خودروهای الکتریکی یکی از مشکلاتی است که صاحبان این نوع خودرو همواره با آن دست به گریبان هستند. باتریهای لیتیوم یونی گاهی تا یک ساعت و یا حتی بیشتر طول می کشد تا به حد کافی پر شوند. بعلاوه رانندگی با خودروهای الکتریکی در مسافتهای طولانی دغدغه اتمام شارژ باتری پیش از رسیدن به مقصد را برای رانندگان این نوع از خودرو به همراه دارد. دانشمندان دانشگاه ایالتی پن در اینباره راه حل کاربردی را ارائه نمودند تا بدینوسیله شارژ صفر تا صد باتری طی چند دقیقه برای طی مسافت 300-200 مایلی (500-300 کیلومتری) امکان پذیر گردد. با کمک این روش  2500 سیکل شارژ معادل طی مسافتی به اندازه نیم میلیون مایل (800 هزار کیلومتر) قابل انجام است.

به گزارش سرویس اخبار علمی سایت تک نیوز ، پوشش لیتیومی بزرگترین معضلی است که محققان برای عملی ساختن شارژ سریع باتریهای خودروی الکتریکی با آن مواجه بودند. شارژ در زمان کوتاه باعث ریختن مقداری از لیتیوم روی الکترود آند می شود. پیش از این تصور بر این بود که حرارت عمر باتریهای لیتیوم یونی را به شدت کاهش می دهد. اما اکنون مشخص شده افزایش دما در دوره های کوتاه تاثیری بر عمر این نوع باتری ها ندارد بلکه باعث کاهش میزان پوشش لیتیومی درون باتری می شود. محققان از این استراتژی برای رفع مشکل شارژ سریع باتری استفاده نمودند ، در همین راستا دپارتمان انرژی ایالات متحده آمریکا طرح تدوین استاندارد شارژ بسیار سریع (XFC) خودروهای الکتریکی را در دستور کار قرار داده است. جهت دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار اختراعات جدید مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال