غافلگیری بزرگ اپل در رویداد ماه مارس چیست؟

در این مطلب نگاهی به اخبار مهم اپل در این هفته می اندازیم. نگاهی به تاریخ های احتمالی رویدادهای بزرگ آتی اپل می اندازیم. تا اندازه ای از تولیدات اپل در نیمه اول سال 2019 و  آخرین بروزرسانی های نرم افزاری آن خبر داریم. همچنین، طی این هفته، اپل میزبان نرم افزاری از کشور عربستان […]

در این مطلب نگاهی به اخبار مهم اپل در این هفته می اندازیم. نگاهی به تاریخ های احتمالی رویدادهای بزرگ آتی اپل می اندازیم. تا اندازه ای از تولیدات اپل در نیمه اول سال 2019 و  آخرین بروزرسانی های نرم افزاری آن خبر داریم. همچنین، طی این هفته، اپل میزبان نرم افزاری از کشور عربستان سعودی بود که به مردان امکان ردیابی همسران و دخترانشان را می دهد.

آیا رویداد اپل  می تواند در زمینه خدمات باشد؟

بر اساس گزارش خبرگزاری های بازفید و بلومبرگ، روز 25 مارس، رویدادی در آمفی تئاتر استیو جابز در شرکت اپل برگزار خواهد شد، اما هنوز اپل اشاره ای به برگزاری چنین رویدادی در ماه مارس نکرده است.

رویداد ماه مارس اپل چندان غافلگیرکننده نیست. سال گذشته و در آخرین هفته ماه مارس، شرکت در شیکاگو از آیپد خود رونمایی کرد. احتمالا این بار خبری از آیپد یا هیچ سخت افزاری نیست.  بر اساس گزارش ها، موارد مهم این رویداد، خدمات اشتراکی جدید شرکت خواهند بود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، در این رویداد، شرکت از خدمات جدید و پخش ویدئوی خود رونمایی خواهد کرد.شرکت حدود 1 میلیارد دلار هزینه صرف تولید محتوای اصلی خود برای خدمات پخش نتفلیکس کرده که حداقل همراه با 25 نمایش اصلی از جمله درام، کمدی و برنامه کودکان می باشد. به این منظور شرکت از هنرپیشه های معروف سریال های مختلف دعوت به عمل آورده که از آن جمله می توان به ریز ویترسپون، جنیفر آنیستون، جنیفر گارنر و جی.جی آبرامز کارگردان اشاره کرد.

خدمات جدید شامل یک برنامه اشتراکی ویژه بر روی اپلیکیشن خبر هم می شود که به کاربران امکان مشاهده محتوای ناشرین مختلف  را می دهد. نیویورک تایمز، واشنگتن پست و مجله وال استریت برخی از این پایگاه های خبری هستند. اما بر اساس گزارش هفته اخیر مجله وال استریت هنوز این امر قطعی نیست. بر اساس این گزارش، ناشرین علاقه ای به این کار ندارند زیرا 50 درصد از درآمد خدمات به اپل خواهد رسید.

AirPOds، مینی آیپد و محصولات احتمالی اپل در فصل بهار

اگر رویداد 25 مارس متمرکز بر خدمات باشد، هنوز هم احتمال برگزاری یک رویداد دیگر در فصل بهار، با محوریت تولیدات جدید وجود خواهد داشت. حتی شایعاتی در رابطه با برگزاری دو رویداد  طی یک هفته نیز بر سر زبان هاست.

بر اساس گزارش  سایت بلاگ یونانی iPhonehellas که منابع زنجیره تامین را اعلام می کند، اپل در29 مارس از آیپدهای جدید خود، AirPods و AirPower  رونمایی خواهد کرد. اگرچه برگزاری دو رویداد در یک هفته از سوی شرکت اپل بسیار غیرمحتمل است، اما هنوز هم احتمال برگزاری رویدادی با محوریت محصول در نیمه اول سال 2019 وجود دارد.

براساس گزارشی از مک اتاوا، شرکت این هفته یک مینی آیپد جدید با طرح و ابعادی کاملا شبیه به مدل پیشین را ارائه خواهد کرد. علاوه بر  این بالاخره می توانیم AirPower که  اولین بار در سال 2017 به آن اشاره شده بود را ببینیم.

زمان برگزاری  کنفرانس جهانی سالانه توسعه دهندگان اپل ؟

رویداد بعدی در تقویم، WWDC، کنفرانس جهانی سالانه توسعه دهندگان اپل است که بر اساس شایعات در 3 ژوئن آغاز خواهد شد.

باز هم شاهد خبری رسمی از سوی اپل در رابطه با زمان برگزاری این رویداد نیستیم، اما بر اساس گمانه زنی های MacRumors ، کنفرانس سال 2019 از سوم تا هفتم ماه ژوئن در مرکز همایش مک انری در سن خوزه کالیفرنیا برگزار خواهد شد. با توجه به این امر که همیشه هفته اول ماه ژوئن زمان برگزاری این کنفرانس بوده و با توجه به اینکه در تقویم رویدادها نامی از دفتر امور فرهنگی شهر سن خوزه آورده شده بود، می توان تا حدودی از زمان برگزاری این رویداد اطمینان داشت.

بر اساس شایعات، این کنفرانس محل اعلام خدمات پخش جدید شرکت است، اما پیش بینی می کنیم که خبر بروزرسانی نرم افزارها نیز در این کنفرانس اعلام شود. بر اساس شنیده ها، در بروزرسانی iOs13،  دارک مود(Dark Mode) به آیفون آورده می شود، مشابه با کاری که سال گذشته، اپل با MacOS انجام داد، و همچنین شاهد 230 ایموجی جدید که هفته گذشته از آن ها شنیدیم، در کنار بروزرسانی های MacOs، WatchOS و TVOS خواهیم بود. و احتمالا همه این اتفاق ها در نیمه اول سال روی خواهد داد. نیازی به گفتن این موضوع نیست که سال 2019 سالی شلوغ برای اپل خواهد بود.

انتقادها از اپل به دلیل میزبانی نرم افزار ساخت سعودی ها جهت ردیابی همسر

گوگل و اپل به دلیل میزبانی نرم افزاری از کشود عربستان سعودی در اپ استور مورد انتقاد قرار گرفتند. اپلیکیشن ابشر (Absher)، ساخته دولت سعودی، این امکان را به مردان می دهد تا همسران و دختران خود را ردیابی کرده و در صورت مبادرت آن ها به ورود یا خروج از کشور، به آن ها هشدار بدهند.

علاوه بر این، اپلیکیشن مذکور از خدمات آنلاین دیگری چون تمدید کارت شناسایی و پرداخت جریمه ترافیک بهره مند است، اما به دلیل ماهیت توهین آمیز و ظالمانه بر علیه زنان مورد انتقاد گرفته است. اپل و گوگل برای حذف این برنامه تحت فشار قرار دارند.

سناتور ِ اورگون، ران وایدن، نامه ای برای مدیرعاملین دو شرکت فرستاده و آن ها را ملزم به انجام «اقدام فوری» کرده و افزود که شرکت ها «نمی بایست امکان اجرای چنین اقدامات توهین آمیز و ظالمانه ای برعلیه زنان در عربستان سعودی را حاصل بیاورند». برای دیدن خبرهای بیشتر از صفحه اخبار فناوری دیدن کنید.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال