فایرفاکس جدید از استاندارد HTTP/2 پشتیبانی خواهد کرد

اگر به خاطر داشته باشید، چندی پیش خبری در دنیای اینترنت منتشر شد مبنی بر اینکه ارتقای پروتکل HTTP به HTTP/2 را پس از 16 سال، شاهد خواهیم بود. ظاهرا حال بنیاد نرم‌افزاری موزیلا، نسخه 36 مرورگر خود، یعنی فایرفاکس (Firefox) را، با قابلیت پشتیبانی از استاندارد جدید HTTP/2، عرضه خواهد‌ کرد…

اگر به خاطر داشته باشید، چندی پیش خبری در دنیای اینترنت منتشر شد مبنی بر اینکه ارتقای پروتکل HTTP به HTTP/2 را پس از 16 سال، شاهد خواهیم بود. ظاهرا حال بنیاد نرم‌افزاری موزیلا، نسخه 36 مرورگر خود، یعنی فایرفاکس (Firefox) را، با قابلیت پشتیبانی از استاندارد جدید  HTTP/2، عرضه خواهد‌ کرد.

از ویژگی‌های نسخه جدید فایرفاکس می‌توان، همگام سازی تب‌های جدید و همچنین اضافه کردن تنظیماتی برای محلی سازی زبان کشور ازبکستان را نام‌ برد. ورژن 36 فایرفاکس دیگر از گواهی‌های امضا شده با کلیدهای 1024 بیتی RSA پشتیبانی نخواهد کرد.

در این ورژن، قسمت Debug فایرفاکس دستخوش تغییراتی شده و افزونه EVAL  به منظور دیباگ کردن جاوا اسکریپت، به آن اضافه شده است. از طرفی توسعه دهندگان می‌توانند کدهای HTML  را ویرایش کرده و حتی در قسمت inspector، کدهای مورد نظر خود را جایگذاری کنند. بنیاد موزیلا توانسته در راستای بهینه سازی مرورگر خود، طیف وسیعی از رخنه‌های امنیتی و مشکلات نرم‌افزاری نظیر خروج غیر منتظره از گوگل و فیسبوک، را در نسخه جدید برطرف کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال