لزوم انجام واکسیناسیون برای گروههای در معرض خطر ابتلا به آنفولانزا

با فرارسیدن فصل سرما شیوع آنفولانزا در کشور وضعیت نگران کننده ای ایجاد کرده است. با وجود اینکه آمار مرگ و میر در این مورد بالا نیست اما در اکثر استانها گزارشاتی از مراجعه اشخاص مبتلا به مراکز درمانی ارائه شده است. یک عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به کسانیکه جزو گروههای […]

با فرارسیدن فصل سرما شیوع آنفولانزا در کشور وضعیت نگران کننده ای ایجاد کرده است. با وجود اینکه آمار مرگ و میر در این مورد بالا نیست اما در اکثر استانها گزارشاتی از مراجعه اشخاص مبتلا به مراکز درمانی ارائه شده است. یک عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به کسانیکه جزو گروههای در معرض خطر هستند پیشنهاد کرد برای پیشگیری از ابتلا به انفولانزا حتما واکسن آن را تزریق نمایند.

ه گزارش سرویس اخبار علمی سایت تک نیوز، دو نوع ویروس با نامهای H1N1 وH3N2  عامل آنفولانزای شیوع یافته در ایران شناخته شده که البته بیشتر افرادی که جان خود را از دست دادند به نوع اول آلوده شده بودند. از آنجاییکه آنتی ژنهای سطح ویروس به طور مداوم تغییر می کند داروهایی که برای پیشگیری به بازار عرضه می شود نیز سالانه به روز می شود. متخصصین از قوی تر و متهاجمی تر شدن ویروسهای آنفولانزا در سال جاری صحبت به میان آورده اند.

دکتر یادگاری سرمای زودرس و تغییرات ژنی ویروس را عامل افزایش آمار مرگ و میر نسبت به سالهای گذشته دانست. وی اظهار داشت واکسینه شدن گروهای در معرض خطر از جمله زنان باردار ، افراد خیلی چاق ، بیماران قلبی – ریوی  و کلیوی  ، افراد بالای 65 سال ، مبتلایان به سرطان  و افرادی که در حال انجام شیمی درمانی هستند الزامی است.  بهترین زمان تزریق واکسن شهریور و مهر است با اینحال در تمامی ماهها  واکسیناسیون در پیشگیری موثر است. این عضو هیئت علمی عدم توجه مردم به هشدارها در مورد تزریق واکسن را به دلیل تاثیر اطلاعات نادرست منتشر شده در فضای مجازی عنوان کرد. خوشبختانه این واکسن در ایران به تعداد کافی و با کیفیت مطلوب در دسترس همگان می باشد . جهت مشاهده دیگر خبرها به صفحه اخبار پزشکی مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال