مایکروسافت طراحی آیکون‌ها را در ویندوز 10 دگرگون می‌کند

مایکروسافت این روزها در تکاپوی آماده شدن برای انتشار نسخه آزمایشی و بهبود یافته ویندوز ۱۰ است. ظاهرا این سیستم عامل با یک سری از بروزرسانی‌ها از جمله نگارش جدید آیکون‌ها منتشر خواهد شد و تمام آیکون‌های این ویندوز، دستخوش تغییراتی در طراحی خواهند بود. یک تغییر اساسی، آیکون Recycle Bin یا همان زباله دان ویندوز است. اگرچه مایکروسافت..

مایکروسافت این روزها در تکاپوی آماده شدن برای انتشار نسخه آزمایشی و بهبود یافته ویندوز ۱۰ است. ظاهرا این سیستم عامل با یک سری از بروزرسانی‌ها از جمله نگارش جدید آیکون‌ها منتشر خواهد شد و تمام آیکون‌های این ویندوز، دستخوش تغییراتی در طراحی خواهند بود. یک تغییر اساسی، آیکون Recycle Bin یا همان زباله دان ویندوز است. اگرچه مایکروسافت در طول عمر ویندوز چندین بار  Recycle Bin را تغییر داده است، اما از همان شکل و آیکونی که در ویندوز ۷ استفاده کرده بود نیز، در ویندوز ۸ هم استفاده کرد. تصاویر آیکون‌های ویندوز ۱۰، در اوایل این ماه توسط سایت چینی IT Home منتشر شد اما به نظر می‌رسید که کسی آن را با استفاده از ابزار Paint ساخته باشد. در واقع کیفیت آیکون‌ها چندان چنگی به دل نمی‌زد.

پوسته‌ای که روی این ویندوز جدید در حال اجراست مسطح بوده و از همان طراحی فلت ویندوز 8 بهره‌مند است، سادگی آیکون‌های پایه‌ای که بسیار رنگارنگ هستند از دیگر ویژگی‌های گرافیکی ویندوز 10 است. تاکنون بازخوردها در مورد تغییرات آیکون‌های ویندوز ۱۰ کاملا منفی بوده است، و نیز تغییرات در حال اجرا، جای کار بسیاری دارند و احتمالا باید شاهد بحث و جدل‌های زیادی در این رابطه باشیم.

windows10icons.0-300x206

طرفداران ویندوز سالهاست که از طراحی آیکون‌های ویندوز شاکی هستند. کمبود آیکون برای شناساندن مفهوم اصلی پوشه در منوی استارت ویندوز ویستا، زیادی تعداد آیکون‌ها برای پیام‌های خطا، یا حتی ترکیب آیکون‌های جدید و قدیمی در ویندوز ۸، از جمله مسائلی بودند که شکایت کاربران را در پی داشتند. مایکروسافت هیچ وقت در حل مسائل مربوط به آیکون موفق نبوده است و به نظر می رسد که بالاخره ویندوز ۱۰ بتواند این نگرانی و شکایات را حل کند. تغییر اساسی تمام آیکون‌ها یک گام در مسیر درست است. مایکروسافت برای صرفه جویی در زمان و یا بزای اینکه به کاربران نشان دهد که چرا برای تغییر UI ها اقدام کرده باید آیکون Recycle Bin اش را به طور کامل کنار بگذارد. اگر نه، نارضایتی کاربران را دوباره در پی خواهد داشت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال