محققان آلمانی تکنیک جدیدی برای تشخیص آسم کودکان ارائه کردند

استفاده از نوعی میکروسکوپ هلوگرافیک توسط محققان موسسه تحقیقاتی “فرانهوفر” آلمان امکان تشخیص بیماری آسم کودکان را در کمتر از دو ساعت فراهم کرده است. در این روش خون بیمار که حاوی گلبولهای سفید می باشد همراه یک محرک التهابی در زیر میکروسکوپ بررسی می شود. حرکت کندتر از معمول سلولهای ایمنی در واکنش به […]

استفاده از نوعی میکروسکوپ هلوگرافیک توسط محققان موسسه تحقیقاتی “فرانهوفر” آلمان امکان تشخیص بیماری آسم کودکان را در کمتر از دو ساعت فراهم کرده است. در این روش خون بیمار که حاوی گلبولهای سفید می باشد همراه یک محرک التهابی در زیر میکروسکوپ بررسی می شود. حرکت کندتر از معمول سلولهای ایمنی در واکنش به محرک التهابی نشاندهنده ابتلای کودک به بیماری آسم می باشد.

به گزارش سرویس اخبار علمی تک نیوز ، تست تشخیصی عملکرد ریه در مورد بیماری آسم کودکان برای سنین پایین قابل انجام نیست. با کمک این میکروسکوپ و پس از آنالیز 90 دقیقه ای حرکت سلولی تشخیص دقیق آسم صورت می گیرد. در این تکنیک روی یک کارتریج میکروفلوئیدیک  قطره ای از خون بیمار به همراه یک محرک التهابی قرار داده می شود.  زیر میکروسکوپ سه هزار تصویر سه بعدی از این سلولها تهیه شده و با آنالیز سرعت حرکت گلبولهای سفید خون از طریق الگوریتمهای مبتنی بر هوش مصنوعی نتایج دقیقی بدست می آید. این روش در مورد بیماریهای مزمن و خود ایمنی مانند کرون ، کولیت اولسراتیو و روماتیسم نیز قابل استفاده است. جهت مشاهده دیگر خبرها به صفحه اخبار پزشکی مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال