ناسا فرودگرهای سه شرکت را برای بردن انسان به ماه انتخاب کرد

ناسا اعلام کرد برای بردن انسان به ماه فرودگرهای سه شرکت را انتخاب خواهد کرد. این سه شرکت موظف هستند با دریافت مبلغ 967 میلیون دلار فرودگرهای قمری را ابداع، طراحی و آزمایش کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از New Scientist، ناسا شرکت های بلو اوریجین(Blue Origin)، داینتیکز […]

ناسا اعلام کرد برای بردن انسان به ماه فرودگرهای سه شرکت را انتخاب خواهد کرد. این سه شرکت موظف هستند با دریافت مبلغ 967 میلیون دلار فرودگرهای قمری را ابداع، طراحی و آزمایش کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از New Scientist، ناسا شرکت های بلو اوریجین(Blue Origin)، داینتیکز (Dynetics) و اسپیس‌ایکس (SpaceX) را برای پروژه آرتمیس و ارسال انسان به ماه انتخاب کرده است. مدیر ناسا اعلام کرد تا کنون ایالت متحده فرودگرهایی برای ارسال انسا به ماه نداشته است و الان زمانیست تا چنین سیستمی طراحی و استفاده شود.

در پروژه آرتمیس شرکت های انتخابی باید در مقابل دریافت 967 میلیون دلار فرودگرهای ابداعی خود را طراحی و آزمایش کنند تا برای این پروژه مورد استفاده قرار گیرد. فرودگر شرکت بلو اوریجین، ( ILV)، فرودگر شرکت داینتیکز،  DHLS)) و فرودگر شرکت اسپیس‌ایکس، (استارشیپ) (Starship) نام دارد. لیزا واتسون مورگان از مهندسان برتر ناسا در مورد انتخاب فرودگر گفت: ما قصد داشتیم تا صنعت کشور در زمینه نوآوری های جدید را بسنجیم و خوشبختانه نتیجه خوبی هم گرفتیم. در مورد ویژگی های این سه فرودگر هم باید گفت که فرودگر بلو اوریجین بر اساس طرحی از یک فرودگر دیگر این شرکت ساخته شده و از 3 بخش متفاوت نیز تشکیل شده که هر کدام عملکرد مجزایی دارند. اما دو فرودگر دیگر بصورت یکپارچه بوده و همراه با یک ساختار مستقل می توانند تمامی عملکردهای بخش های مختلف را بطور یک جا انجام دهند.

در پروژه آرتمیس قرار است ابتدا یکی از فرودگرها ارسال و سپس انسان به مدار اطراف ماه پرتاب شود. دو فرودگر دیگر نیز در ماموریت های بعدی برای ارسال تجهیزات مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این پرتاب در سال 2024 انجام خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال