ناسا کاوشگر ” VIPER” را جهت یافتن آب به ماه می فرستد

دانشمندان سالهاست به دنبال امکان سنجی سکونت انسان در سایر سیارات منظومه شمسی هستند. وجود آب به عنوان یکی از فاکتورهای کلیدی برای زندگی همواره مطرح بوده و در این زمینه تحقیقات گسترده ای نیز صورت گرفته است. اخیرا ناسا اعلام نموده به منظور رصد منابع احتمالی آب قصد فرستادن یک کاوشگر را به سطح […]

دانشمندان سالهاست به دنبال امکان سنجی سکونت انسان در سایر سیارات منظومه شمسی هستند. وجود آب به عنوان یکی از فاکتورهای کلیدی برای زندگی همواره مطرح بوده و در این زمینه تحقیقات گسترده ای نیز صورت گرفته است. اخیرا ناسا اعلام نموده به منظور رصد منابع احتمالی آب قصد فرستادن یک کاوشگر را به سطح ماه دارد.

به گزارش سرویس اخبار علمی سایت تک نیوز ، حدود 10 سال پیش فضانوردان نشانه های وجود آب را در کره ماه کشف کردند. در این پروژه تعیین مکان دقیق و میزان اب موجود مورد توجه قرار گرفته است. اطلاعات قبلی نشاندهنده وجود ماده حیاتی به شکل یخ در سطح زیرین ماه می باشد و امکان بهره برداری از این منابع آبی وجود دارد . کاوشگری که قرار است در این پروژه به کار گرفته شود ” VIPER” نام دارد. ابعاد آن به اندازه یک خودروی زمین گلف می باشد و دارای چهار چرخ است. در جعبه ابزار این کاوشگر مته حفاری جهت بررسی های عمقی و طیف سنج برای بررسی میزان رطوبت مکان مورد نظر موجود است. ماموریت ” VIPER” حدود 100 روز به طول می انجامد و البته نتایج بدست امده اهمیت فوق العاده ای خواهد داشت. جهت مشاهده دیگر خبرها به صفحه اخبار نجوم مراجعه کنید.

 

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال