نژاد پرستی در ساخت ربات

پژوهشی انجام شده توسط استادی در دانشگاه موناش تردیدهایی اخلاقی در رابطه با نژاد انسانی و ربات ها را نشان داد. در این پژوهش از مهندسین خواسته شد که هنگام توسعه و ابداع  ربات ها به نژاد انسانی توجه داشته باشند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز ، رابرت اسپارو ، استاد دپارتمان […]

پژوهشی انجام شده توسط استادی در دانشگاه موناش تردیدهایی اخلاقی در رابطه با نژاد انسانی و ربات ها را نشان داد. در این پژوهش از مهندسین خواسته شد که هنگام توسعه و ابداع  ربات ها به نژاد انسانی توجه داشته باشند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز ، رابرت اسپارو ، استاد دپارتمان فلسفه دانشگاه موناش ، در گفتگو با ZDNeT خاطرنشان شد از انجا که مهندسین سعی در ساخت ربات هایی شبیه به انسان دارند ، از بعد اخلاقی ملزم به تفکر در رابطه با پیامدهای اخلاقی – و اغلب غیرعمد- احتمالی ِ این امر هستند. او افزود: «تردید دارم که  اکثر مهندسین خواهان ساخت ربات هایی پیشرو را داشته باشند و ایده های ما در رابطه با آینده تنها بر اساس داستان های علمی تخیلی است که اغلب  نژادپرستانه از آب در می آیند».

اسپاور در مطالعه خود به بررسی 125 عکس از ربات های شبیه به انسان در پایگاه داده های ربات شبیه به انسان پرداخت و دریافت که بین 66 تا 72% از آن ها سفید هستند. او در این مطالعه می گوید مفهوم نژاد و نژادپرستی در ساخت ربات ها نمی بایست جایی داشته باشد. او اشاره کرد که برای مثال اگر ماشین لباسشویی یک ربات است ، انسان ها نباید آن را به نژادی نسبت دهند ، اما اگر بخواهیم شاخصه های انسانی داشته باشند ، در نتیجه معیارها و شاخصه های نژادی را به آن نسبت خواهیم داد. بر اساس یافته های او اگر ساخت و مدلسازی ربات ها بر اساس شاخصه های بشر را متوقف کنیم ، بر قابلیت کارکرد آن ها افزوده خواهد شد. تمایل به ساخت ربات هایی شبیه به انسان گاهی کار مهندسین را سخت تر کرده و علاوه بر این سبب شکلگیری دوراهی هایی اخلاقی می گردد. او در پایان از پژوهشگران خواست که در زمان طراحی ربات ها بیشتر به این فاکتورها و ابعاد فکر کنند. برای مطالعه خبرهای دیگر از صفحه اخبار فناوری و اطلاعات دیدن کنید.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال