هواوی میت 20 و میت 20 پرو معرفی شدند

در ادامه به مشخصات گوشی‌های Huawei Mate 20 و Huawei Mate 20 Pro خواهیم پرداخت تا ببینیم آیا ادعای کمپانی هواوی می‌تواند عملی شود یا نه.

مدت‌زمان زیادی بود که خبرها در مورد هواوی میت 20  و میت 20 پرو منتشر می‌شدند اما هیچ اثری از انتشار آن‌ها نبود. بالأخره این خبرها به پایان رسیدند و هواوی به صورت رسمی این دو گوشی جدید خود را معرفی کرد. با توجه به وجود پردازنده‌ی هفت نانومتری کرین 980 و دوربین سه گانه، و البته سایر امکانات و مشخصات این گوشی‌ها، مسئولین هواوی ادعا دارند که کاربران تجربه‌ی نوینی از کار با گوشی از طریق این گوشی‌ها خواهند داشت. در ادامه به مشخصات گوشی‌های Huawei Mate 20 و Huawei Mate 20 Pro خواهیم پرداخت تا ببینیم آیا ادعای کمپانی هواوی می‌تواند عملی شود یا نه.

صفحه نمایش

اجازه دهید ابتدا از صفحه نمایش آغاز کنیم. صفحه نمایش میت 20 تقریباً با صفحه نمایش میت 20 پرو هم اندازه است. هواوی برای میت 20 از صفحه نمایش 6.53 اینچی و برای میت 20 پرو از صفحه نمایش 6.39 اینچی استفاده کرده است. میت 20 از صفحه نمایشی از نوع LCD و با رزولوشن 2160* 1080 بهره مند شده و میت 20 پرو از صفحه نمایشی از نوع AMOLED و با رزولوشن 3120* 1440. ضمناً تراکم پیکسلی میت 20 پرو بهتر است میت 20 است. صفحه نمایش میت 20 پرو دارای تراکم پیکسلی 538 پیکسل بر اینچ است و صفحه نمایش میت 20 دارای تراکم پیکسلی 381 پیکسل بر اینچ.

هواوی میت 20

چنان‌که در تصویر قابل مشاهده است، بریدگی میت 20 کوچک‌تر از بریدگی میت 20 پرو است و این به سبب آن است که در مدل پرو از سیستم تشخیص چهره استفاده شده است. از لحاظ نسبت نمایشگر به بدنه نیز وضعیت این دو گوشی یکسان است. نسبت نمایشگر به بدنه‌ی میت 20 معمولی 88 درصد و نسبت نمایشگر به بدنه‌ی میت 20 پرو 87.9 درصد است. ضمناً در هر دو گوشی از گوریلاگلس 5 به عنوان محافظ استفاده شده است.

در کل در قسمت نمایشگر، میت 20 پرو به سبب بهره بردن از نمایشگر AMOLED وضعیت بهتری دارد.

طراحی و بدنه

طراحی دو گوشی به هم شبیه اند. در هر دو گوشی از فریم آلومینیومی و پشت و جلوی شیشه‌ای استفاده شده است. وزن هر دو گوشی نیز مانند یکدیگر است، میت 20 معمولی 188 گرم است و میت 20 پرو 189 گرم. در قسمت طراحی، برتری عمده‌ای که هواوی میت 20 پرو نسبت به میت 20 معمولی دارد این است که به واسطه‌ی دارا بودن گواهی IP68 می‌تواند تا 20 دقیقه زیر آب بماند. این در حالی است که میت 20 معمولی از گواهی IP53 برخوردار بوده و صرفاً در برابر پاشش آب مقاوم است.

هواوی میت 20

هر دو گوشی، طبق معمولِ گوشی‌های جدید، از نوع بدون حاشیه بوده و ضخامت کمی دارند. اما تفاوت دیگری که در قسمت بدنه‌ی این دو گوشی وجود دارد این است که میت 20 از جک 3.5 میلی متری برخوردار است و این در حالی است که از جک هدفون بر روی بدنه‌ی میت 20 پرو خبری نیست.

تفاوت دیگر آن که سنسور اثر انگشت در میت 20 پرو در زیر صفحه نمایش به کار گرفته شده ولی این سنسور در میت 20 در پشت گوشی است.

دوربین

عمده‌ی تمرکز و ادعای مسئولین کمپانی هواوی بر روی دوربین گوشی‌های جدیدشان است. بر طبق ادعای آن‌ها هر کاربری به واسطه‌ی دوربین گوشی‌های میت 20 و میت 20 پرو می‌تواند یک عکاس حرفه‌ای باشد. آن‌ها ادعا دارند که میت 20 و میت 20 پرو اولین گوشی‌های جهان هستند که از عکاسی ماکرو با فاصله‌ی 2.5 سانتی متری پشتیبانی می‌کنند.

به هر حال، در هر دو گوشی جدید هواوی از دوربین سه گانه استفاده شده است. پرچمدار جدید هواوی، یعنی میت 20 پرو، از یک دوربین اصلی با رزولوشن 40 مگاپیکسلی، یک دوربین با لنز اولتراواید 20 مگاپیکسلی و یک دوربین با لنز تله فوتوی 8 مگاپیکسلی برخوردار است. میت 20 معمولی نیز یک دوربین 16 مگاپیکسلی، یک دوربین 12 مگاپیکسلی و یک دوربین 8 مگاپیکسلی دارد.

دریچه دیافراگم دوربین‌های میت 20 پرو به ترتیب عبارت است از f/1.8، f/2.2 و f/2.4 و دریچه دیافراگم دوربین‌های میت 20 معمولی به ترتیب عبارت است از f/2.2، f/1.8 و f2.4.

چنان‌که در تصویر می‌بینید، سه دوربین گوشی‌های خانواده‌ی میت 20 به صورت مربعی همراه با فلاش در کنار یک دیگر قرار گرفته‌اند و موجب افزایش زیبایی دستگاه شده‌اند. هوای در توضیح این نحوه‌ی چینش گفته که طراحی را از چراغ جلوی خودروهای پورشه الگوبرداری کرده است.

هواوی میت 20 پرو

از امکانات و قابلیت‌های دوربین‌های خانواده‌ی میت 20 اگر بخواهیم صحبت کنیم بایستی در وهله‌ی اول به این نکته اشاره داشته باشیم که دوربین با لنز اولتراواید در هر دو گوشی، چنان که از نام‌اش برمی‌آید، امکان ثبت تصاویر و ضبط ویدئوهایی عریض را به کاربر می‌دهد، به گونه‌ای که به واسطه‌ی این لنز می‌توان ویدئوهایی با نسبت تصویر 21:9 را به شکل Native ضبط کرد.

در هر دو گوشی به واسطه‌ی قابلیت هوش مصنوعیِ بهبود یافته، بیش از 5 هزار شئ قابل تشخیص بوده و پارامترهای تصویر به صورت اتوماتیک تنظیم می‌شوند و تصویری با کیفیت بسیار بالا را ثبت می‌کنند. همچنین به سبب وجود قابلیت HiVision مبتنی بر هوش مصنوعی در صورتی که دوربین روی یک مکان تاریخی برود اطلاعاتی از آن مکان تاریخی به کاربر ارائه خواهد شد. به همین ترتیب، با رفتن دوربین گوشی بر روی یک محصول، قیمت و مشخصات آن محصول در فروشگاه‌های مختلف برای کاربر به نمایش درخواهد آمد.

افزون بر موارد فوق، باید به این نکته اشاره کرد که در دوربین این دو گوشی قابلیت قفل فوکوس وجود دارد. یعنی با قفل کردن فوکوس بر روی سوژه، در صورتی که سوژه حرکت کند نیز از فوکوس دوربین خارج نخواهد شد.

از دوربین‌های پشتی که خارج شویم و به سمت دوربین سلفی بیاییم، باید به این نکته اشاره کنیم که در هر دو گوشی از دوربین سلفی 24 مگاپیکلسی با گشودگی دیافراگم f/2.0 استفاده شده است. اما در میت 20 پرو، همان طور که در بالا گفته شد، از سیستم تشخیص چهره استفاده شده. این سیستم، البته بر طبق ادعای هواوی، در حدود 500 میلی ثانیه چهره‌ی کاربر را تشخیص می‌دهد و احتمال خطای آن نیز یک در میلیون است!

در کل از لحاظ دوربین نیز هر دو گوشی در سطح بسیار بالایی قرار دارند، اما میت 20 پرو در وضعیت بهتری نسبت به میت 20 به سر می‌برد.

سخت افزار و نرم افزار

هر دوی این گوشی‌ها از تراشه 7 نانومتری کرین 980 بهره برده‌اند و به واسطه‌ی آن در وهله‌ی اول می‌توانند 20 الی 40 درصد کم‌تر از سایر گوشی‌ها انرژی مصرف کنند. در هر دو گوشی نیز از پردازنده‌ی گرافیکی MALI-G76 استفاده شده که گفته می‌شود این پردازنده نسبت به نسل قبلی حدود 180 درصد کمتر انرژی مصرف می‌کند.

هر دو گوشی از 8 هسته برخوردار بوده و رم‌شان 6 گیگابایت است. حافظه داخلی هر دو نیز 128 گیگابایت است که البته برای هر دو گوشی امکان استفاده از کارت حافظه خارجی تا سقف 256 گیگابایت وجود دارد. گفتنی است که برای هر دو گوشی نمی‌توان از کارت حافظه Micro استفاده کرد بلکه بایستی از کارت حافظه خارجی Nano بهره برد.

هر دو گوشی با اندروید 9 و رابط کاربری EMIU 9  عرضه خواهند شد. هواوی ادعا دارد که این گوشی‌ها به لطف هوش مصنوعی می‌توانند نحوه‌ی کلی فعالیت کاربر با گوشی را تشخیص دهند و پس از آن منابع را بهتر در اختیار کاربر قرار دهند و به این ترتیب موجب افزایش سرعت دستگاه شوند.

در این بین، میت 10 پرو از حالت PC برخوردار است و می‌تواند تجربه‌ی استفاده از دسکتاپ را به کاربر ارائه دهد.

هواوی میت 20

باتری

قسمت باتری این دو گوشی نیز مانند قسمت دوربین آن‌ها جالب است. در میت 20 از باتری 4 هزار میلی آمپری و در میت 20 پرو از دوربین 4200 میلی آمپری استفاده شده است. هر دو گوشی از فست شارژ یا شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند. در میت 20 پرو از شارژ سریع 40 واتی و در میت 20 از شارژ سریع 22.5 واتی پشتیبانی می‌شود. اما پشتیبانی از شارژ بی سیم فقط در نسخه‌ی پرو وجود دارد. جالب این که این نسخه از میت 20 از قابلیت شارژ بی سیم معکوس بهره برده است، یعنی به واسطه‌ی آن می‌توان سایر دستگاه‌ها را نیز شارژ کرد.

عرضه

هر دو گوشی در رنگ‌های مشکی، آبی، سبز، صورتی و گرگ و میش (که با تغییر زاویه رنگ آن تغییر می‌کند) عرضه خواهند شد. میت 20 با قیمت 850 یورو و میت 20 پرو با قیمت 1050 یورو  روانه‌ی بازار خواهند شد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال