کاربرد مدلسازی استخوان انسان جهت ساخت ابزار صنعتی

علم بیونیک که به الهام گیری از طبیعت جهت حل مسائل فنی گفته می شود سالها است که مورد توجه دانشمندان قرار گرفته است. به تازگی پژوهشگران دانشگاه کرنل نیویورک موفق به مدل سازی کامپیوتری شبکه در هم تنیده درون استخوان انسان شده اند و بدینوسیله با افزایش تراکم این شبکه سعی در مقاومتر کردن […]

علم بیونیک که به الهام گیری از طبیعت جهت حل مسائل فنی گفته می شود سالها است که مورد توجه دانشمندان قرار گرفته است. به تازگی پژوهشگران دانشگاه کرنل نیویورک موفق به مدل سازی کامپیوتری شبکه در هم تنیده درون استخوان انسان شده اند و بدینوسیله با افزایش تراکم این شبکه سعی در مقاومتر کردن آن نمودند. نتایج این پژوهش ارزنده می تواند به صورت کاربردی در صنعت و پزشکی مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش سرویس اخبار علمی سایت تک نیوز ، طبق یافته های جدید شبکه درون استخوان دارای شاخه های عمودی شکلی است که اتصال آنها با یکدیگر و با بندهای افقی نازکتر عامل استحکام زیاد استخوان می باشد. محققان امیدوارند با کمک این مدلسازی بالهای هواپیمایی مقاومتر تولید کنند ، همچنین می توان از این دستاورد علمی جهت مقابله با بیماری پوکی استخوان بهره گرفت. در این راستا ماده پلیمری به نام اورتان در ساخت نمونه های اولیه طرحهای شبیه سازی شده مورد استفاده مهندسین قرار گرفت. جهت دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار اختراعات جدید مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال