آسانسور های چند گانه، به صورت افقی و عمودی و بدون کابل حرکت خواهند کرد!

آسانسور ها مورد استفاده ی بسیاری از افراد قرار دارند و تقریبا در همه جا و مکان هایی که ساختمان های بلندتری وجود دارد، مورد استفاده قرار میگیرند. این آسانسور ها نیازمند کابل و سیستم قدرتمندی می باشند که بتوانند افراد را بالا و پایین ببرند. حال یک شرکت آلمانی با نام ThyssenKrupp به دنبال پیاده […]

آسانسور ها مورد استفاده ی بسیاری از افراد قرار دارند و تقریبا در همه جا و مکان هایی که ساختمان های بلندتری وجود دارد، مورد استفاده قرار میگیرند. این آسانسور ها نیازمند کابل و سیستم قدرتمندی می باشند که بتوانند افراد را بالا و پایین ببرند. حال یک شرکت آلمانی با نام ThyssenKrupp به دنبال پیاده سازی ایده ای جدید می باشد که آسانسور ها، علاوه بر بالا و پایین بردن افراد، به صورت افقی نیز حرکت کند و البته این کار نیز بدون هیچ کابلی انجام شود.

این آسانسور های جدید قرار است از تکنولوژی جدیدی که در قطار های امروزی به کار می رود، استفاده کنند و با نام MULTI Elevator یا آسانسور های چندگانه شناخته می شوند. شرکت ThyssenKrupp اعلام کرده است که این آسانسورها، اولین در نوع خود خواهند بود و در سیستم آن، یک موتور برای حرکت دادن آسانسور به صورت افقی و یک موتور برای حرکت دادن آسانسور به صورت عمودی به کار گرفته می شود و تمامی این فعالیت ها نیز بدون کابل انجام می شود. این آسانسور ها سرعت بیشتری نسبت به آسانسور های فعلی دارند و می تواند در ساختمان های بسیار بزرگ نیز مورد استفاده قرار بگیرند.

Andreas Schierenbeck، از سران ارشد این شرکت آلمانی اعلام کرده است :

“زمان میانگین و تقریبی ای که کارمندان آمریکایی منتظر آسانسور میشوند، 16.6 سال است و زمانی که آنها نیز در آسانسور معطل می شوند و در راه هستند، حدود 6 سال است. با این آسانسور های جدید که در حال طراحی و ساخته شدن هستند، می توان زمان انتظار را بیش از 50 درصد کم کرد و همچنین، 20 درصد فضای بیشتری را در اختیار افراد قرار داد که نتیجه ی همه ی اینها، صرفه جویی در زمان و عمر افراد مختلف می باشد”

نظر شما در رابطه با این تکنولوژی جدید چیست؟ به نظر شما آسانسور های چند گانه تا چه حد می توانند در کشورمان مورد استفاده قرار بگیرند؟ نظرات خود را با تکنولوژی نیوز به اشتراک بگذارید.

لینک کوتاه | منبع : Slashgear

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال