ارائه راهکاری تازه برای درمان سرطان توسط دانشمند ایرانی

“امید فرخزاد” مدیر بخش نانو دارو بیمارستان بیرمنگام با همکاری دانشمندان آمریکایی موفق به استفاده از نانو ذرات در مهار بیماری سرطان شده است. در این طرح mRNA جهت بازیابی فعالیت ژن P53 بکار می رود . نتیجه آزمایشات تاخیر در رشد سلولهای سرطانی ریه و کبد همچنین آسیب پذیری سلولهای سرطانی نسبت به داروهایی […]

“امید فرخزاد” مدیر بخش نانو دارو بیمارستان بیرمنگام با همکاری دانشمندان آمریکایی موفق به استفاده از نانو ذرات در مهار بیماری سرطان شده است. در این طرح mRNA جهت بازیابی فعالیت ژن P53 بکار می رود . نتیجه آزمایشات تاخیر در رشد سلولهای سرطانی ریه و کبد همچنین آسیب پذیری سلولهای سرطانی نسبت به داروهایی مانند مهارکننده mTOR بود. پیش از این با روش درمانی وابسته به این مهار کننده نتایج بالینی مثبتی در وضعیت بیماران حاصل نشده بود اما ترکیب روش ابداعی محققان آمریکایی و کاربرد  mTOR در درمان سرطان موثر و کارآمد است.

به گزارش سرویس اخبار علمی سایت تک نیوز ، ژن P53 با نام “پاسدار ژنوم” شناخته شده زیرا نقش مهمی در چرخه سلولی ایفا می کند و با جلوگیری از ایجاد جهش در ژنوم مانع تشکیل تومورهای سرطانی در بدن می شود. استراتژی این گروه تحقیقاتی اکسایش – کاهش نانو ذرات جهت فعالسازی ژن P53 بود تا از این طریق به چرخه سلولی در سلولهای تومور پایان دهند. همچنین از این طریق می توان حساسیت سلولها نسبت به نوعی مهارکننده  mTOR  موسوم به “اورولیمس ” را افزایش داد. جزئیات پژوهش حاضر در مجله “Translational Medicine Science” منتشر شده است. جهت مشاهده دیگر خبرها به صفحه اخبار پزشکی مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال