استفاده از دی اکسید کربن موجود در جو زمین برای تولید گوشت هایی با طعم مطلوب

یک شرکت آمریکایی قصد دارد با استفاده از دی اکسید کربن موجود در جو زمین گوشت های طبیعی و با طعم عالی تولید کند. البته در این روش از فرآیند شیمیایی استفاده خواهد شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک استارتاپ آمریکایی تلاش دارد تا با هدف مقابله با تغییرات آب و […]

یک شرکت آمریکایی قصد دارد با استفاده از دی اکسید کربن موجود در جو زمین گوشت های طبیعی و با طعم عالی تولید کند. البته در این روش از فرآیند شیمیایی استفاده خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک استارتاپ آمریکایی تلاش دارد تا با هدف مقابله با تغییرات آب و هوایی تغییراتی را در بخش کشاورزی ایجاد کند. سهم زیادی از گازهای آلاینده در اثر کشاورزی ایجاد میشود. از طرفی در صنعت کشاورزی نیز بخش گوشت بیشترین سهم را در انتشار گازهای گلخانه ای دارد. اما مصرف جهانی گوشت طی سالهای اخیر تغییری نداشته است. بخش مصرف گوشت در صنعت کشاورزی برای جمعیت کنونی جهان حدود ۳۵۰ میلیون تن در سال است.

 لیزا دایسون و جان رید، فیزیکدان و دانشمند مواد از آزمایشگاه وزارت انرژی ایالات متحده تلاش دارند تا طی ایده جدید خود با ترکیب میکروبها و دی اکسید کربن گوشت تولید کنند. این ایده پیش از این برای برنامه سفر های فضایی ناسا به مریخ طراحی شده بود. اما هرگز به مرحله اجرایی درنیامد. اکنون دایسون و رید تلاش دارند تا این ایده را تحقق بخشیده و آن را روی زمین اجرا کنند. دایسون در رابطه با طرح متوقف شده می گوید: اکنون قصد داریم این طرح را از زمان توقف که به سال ۱۹۶۷ و برای تغذیه فضانوردان در سفرهای فضایی مورد بررسی قرار گرفته بود ادامه دهیم.

در این ایده از گاز گلخانه ای برای تبدیل به استیک یا فیله ماهی استفاده می شود. Air Protein یا میکروبهای هیدروژنوتروفیک می‌توانند در مخازن تخمیر پرورش یافته و با ترکیب دی اکسید کربن، اکسیژن، مواد معدنی، آب و نیتروژن رشد کند. در نهایت ماده ای شبیه به آرد ساخته شده از پروتئین و اسید آمینه با بافتی شبیه به گوشت حاصل می شود.

به گفته دایسون با استفاده از تکنیک های فشار، دما و پخت و ترکیب آن ها می توان بافت های گوشتی متفاوت را تولید کرد. این فناوری می‌تواند از دو جنبه در زمینه تغییرات آب و هوایی نجات بخش باشد. از طرفی در این فرآیند خروجی کربن صفر است و از طرفی دیگر برای تولید گوشت گاو به زمین کمتری نیاز است. در حالیکه برای تولید همان مقدار از گوشت گاو حدود یک و نیم میلیون برابر زمین نیاز خواهد بود. همچنین میزان مصرف آب در این فناوری حدود ۱۵ هزار برابر کاهش می یابد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال