اضافه شدن حسگرهای تصویربرداری حرارتی به تلفن همراه برای اندازه گیری دمای بدن

محققان تلاش دارند تا حسگرهای تصویربرداری حرارتی را وارد صنعت تلفن های هوشمند کرده و بدین ترتیب با استفاده از آنها دمای بدن را اندازه گیری کنند. به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تکنا، با استفاده از حسگرهای تصویربرداری حرارتی و نور مادون قرمز می توان دمای بدن انسان را اندازه گیری کرد. اضافه شدن این […]

محققان تلاش دارند تا حسگرهای تصویربرداری حرارتی را وارد صنعت تلفن های هوشمند کرده و بدین ترتیب با استفاده از آنها دمای بدن را اندازه گیری کنند.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تکنا، با استفاده از حسگرهای تصویربرداری حرارتی و نور مادون قرمز می توان دمای بدن انسان را اندازه گیری کرد. اضافه شدن این فناوری به تلفن های هوشمند می تواند روشی را برای اندازه گیری دمای بدن به وجود آورد. محققان موسسه علوم و فناوری کره‌جنوبی به رهبری دکتر وان جون چوی، نوعی حسگر تصویربرداری حرارتی ابداع کردند که نسبت به مدل های قبلی بهبود یافته و دیگر محدودیت‌های قبلی را ندارند.

 ساخت این حسگر با هزینه اندک انجام می گیرد و می تواند تا ۱۰۰ درجه سانتی گراد بدون خنک کننده کار کند. به همین دلیل امکان استفاده در تلفن های هوشمند را خواهد داشت. این حسگرها برای استفاده در تلفن های همراه باید دمایی بین ۸۵ تا ۱۲۵ درجه سانتیگراد را تحمل کنند. در حالت عادی یک حسگر برای کار کرد در این دما به یک خنک کننده نیاز دارد و قیمت آن بیش از ۲ میلیون ووان کره خواهد بود. از طرفی تنها می‌تواند تا دمای ۸۰ تا ۸۵ درجه سانتیگراد را نشان دهد.

دستگاه ابداع شده توسط محققان موسسه علوم و فناوری کره و دانشگاه Sungkyunkwan از فیلم وانادیوم دی اکسید ساخته شده که تا دمای ۱۰۰ درجه سانتیگراد پایدار خواهد بود. این دستگاه پس از تشخیص گرما از طریق نور مادون قرمز آن را به سیگنال های الکتریکی تبدیل می کند. بدن ترتیب نه تنها نیاز به خنک کننده نخواهد بود بلکه مصرف انرژی و هزینه ها نیز کاهش خواهد یافت.

زمان پاسخگویی این دستگاه در دمای ۱۰۰ درجه سانتی گراد ۳ میلی ثانیه است که حدود ۳ تا ۴ برابر بهتر از حسگرهای معمولی است و همین موضوع آن را برای نصب روی تلفن های هوشمند قابل استفاده کرده است.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال