افزایش دقت سنجش نور با حسگرهای جدید

پژوهشگران دانشگاه اورگان حسگر جدیدی را به منظور اندازه گیری شدت انواع نور ابداع نموده اند که در ساخت وسایل دیجیتال کاربرد خواهد داشت. از مزایای ذکر شده برای آن عملکرد مناسب در شرایط دمایی بالا تا  2000 درجه سانتیگراد می باشد. به گزارش سرویس اخبار علمی سایت تک نیوز ، در ساخت این حسگر از […]

پژوهشگران دانشگاه اورگان حسگر جدیدی را به منظور اندازه گیری شدت انواع نور ابداع نموده اند که در ساخت وسایل دیجیتال کاربرد خواهد داشت. از مزایای ذکر شده برای آن عملکرد مناسب در شرایط دمایی بالا تا  2000 درجه سانتیگراد می باشد.

به گزارش سرویس اخبار علمی سایت تک نیوز ، در ساخت این حسگر از یک قطعه گرافن استفاده شده که با اتصال به حفره ای که به یک سیلیکون متصل است سنجش شدت نور را در طیفهای مختلف امکان پذیر می کند. گرافن که از اتصال اتمهای کربن بوجود می آید به اندازه یک اتم ضخامت دارد ، ابعاد این حسگر نیز یک دهم پهنای موی انسان برآورد شده است. در توصیف نحوه عملکرد این حسگر آمده است: برخورد نور به گرافن و انبساط آن موجب لرزش می شود ، اندازه گیری حجم و شدت نور با توجه به شدت و نوع این لرزش و تغییرات محیطی الکترو مکانیکی ناشی از آن امکان پذیر می گردد. جهت دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار اختراعات جدید مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال