امکان دستکاری خاطرات در آینده نزدیک

در میان مباحث علمی همواره تعدادی از آنها با حواشی زیادی همراه بوده است. سودمندی یا مضر بودن ، احتمال سوء استفاده و… از اکتشافات جنجالی و حساس از جمله موضوعات مورد بحث دانشمندان سراسر دنیا می باشد. کاشت خاطرات ساختگی در مغز فنچ ها توسط پژوهشگران دانشگاه ساوت وست تگزاس آمریکا نیز با مخالفتهایی […]

در میان مباحث علمی همواره تعدادی از آنها با حواشی زیادی همراه بوده است. سودمندی یا مضر بودن ، احتمال سوء استفاده و… از اکتشافات جنجالی و حساس از جمله موضوعات مورد بحث دانشمندان سراسر دنیا می باشد. کاشت خاطرات ساختگی در مغز فنچ ها توسط پژوهشگران دانشگاه ساوت وست تگزاس آمریکا نیز با مخالفتهایی از این دست همراه بوده است.

به گزارش سرویس اخبار علمی  سایت تک نیوز ، تمام آموخته های فنچ های کم سن و سال مانند کودک نوپای انسان از طریق تقلید از رفتار والدین می باشد. در واقع فنچ آواز خواندن را از والد نر یاد می گیرد. دانشمندان الگوی انتقال صدا و به خاطر سپردن اصوات در مغز فنچ را به منظور یادگیری بدون آموزش بکار بردند. دستکاری مغز فنچ ها با ورود خاطرات ساختگی در آن با موفقیت انجام شد و این پرندگان نواهایی را خواندند که پیش از آن حتی یکبار هم آن را نشنیده بودند. رویکرد مفید و مثبت محققان به منظور تغییر خاطرات افرادی است که دچار آسیبهای روانی حاد شده اند. مخالفان این نوع آزمایشات ، امکان سوء استفاده از این طرح برای ثبت اطلاعات در مغز بدون طی فرایند آموزش را مطرح نموده اند. جهت مشاهده دیگر خبرها به بخش اخبار اختراعات جدید مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال