امیدی تازه برای پیشگیری از ابتلا به بیماری آلزایمر

آلزایمر به عنوان یکی از بیماریهای علاج ناپذیر عصر حاضر شناخته شده است. معضلات پیش روی اشخاص مبتلا به این بیماری دانشمندان کشورمان را بر آن داشت تا جهت پیشگیری از ابتلا به آلزایمر تدبیری بیاندیشند. در همین راستا به تازگی اپلیکیشنی از جانب متخصصان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و دانشگاه صنعتی شریف طراحی […]

آلزایمر به عنوان یکی از بیماریهای علاج ناپذیر عصر حاضر شناخته شده است. معضلات پیش روی اشخاص مبتلا به این بیماری دانشمندان کشورمان را بر آن داشت تا جهت پیشگیری از ابتلا به آلزایمر تدبیری بیاندیشند. در همین راستا به تازگی اپلیکیشنی از جانب متخصصان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و دانشگاه صنعتی شریف طراحی گردید ، نسخه آزمایشی آن امروز در دانشگاه علوم بهزیستی رونمایی شد.

به گزارش سرویس اخبار علمی سایت تک نیوز ، نرم افزار”هم یاد” ظرف دو ماه آینده در دسترس همگان قرار خواهد گرفت. با توجه به اینکه تغییرات رخ داده در مغز 20 سال پیش از بروز علائم بیماری است ، تقویت مغز روشی موثر جهت جلوگیری از ابتلا به آلزایمر تلقی می شود. تستهای تشخیصی موجود در این نرم افزار به کاربران فرصت شناخت وضعیت سلامت مغزی را می دهد. از آنجاییکه بین اشخاص آسیب پذیر ، سبک زندگی مهمترین فاکتور در ابتلا به آلزایمر می باشد. سلامت قلب ، تحرک بدنی ، تغذیه سالم در این نرم افزار به عنوان موارد مهم در نظر گرفته شده و در هر یک از این گزینه ها توصیه هایی مفید به کاربران ارائه می دهد. بعلاوه بازی هایی جهت فعال نگه داشتن ذهن در نرم افزار هم یاد گذاشته شده است. همچنین شبکه اجتماعی مخصوص این اپلیکیشن طراحی شده که به افراد کمک می کند از لحاظ اجتماعی فعال بمانند . شیوع الزایمر بین 10-8 درصد در افراد بالای 65 سال تخمین زده شده است ، از اینرو اقدام مثبت صورت گرفته می تواند از هزینه های مالی و جانی تحمیل شده به بیماران ، خانواده های آنان و نظام سلامت بکاهد. جهت مشاهده خبرهای بیشتر به صفحه اخبار اختراعات جدید مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال