انجام ماموریت “کلیر اسپیس وان” با هدف پاکسازی مدار از زباله های فضایی

کارشناسان آژانس فضایی اروپا (ESA) قصد دارند سال 2025 ماموریت پاکسازی مدار از باقیمانده راکت VESPA را اجرایی کنند. بخش بالایی این راکت که سال 2013 برای بار دوم به فضا پرتاپ شد در مداری به ارتفاع 800-660 کیلومتری سرگردان است. قسمت سبکتر این راکت با وزن 100 کیلوگرم ماموریت فضایی را انجام داده است. […]

کارشناسان آژانس فضایی اروپا (ESA) قصد دارند سال 2025 ماموریت پاکسازی مدار از باقیمانده راکت VESPA را اجرایی کنند. بخش بالایی این راکت که سال 2013 برای بار دوم به فضا پرتاپ شد در مداری به ارتفاع 800-660 کیلومتری سرگردان است. قسمت سبکتر این راکت با وزن 100 کیلوگرم ماموریت فضایی را انجام داده است.

به گزارش سرویس اخبار علمی تک نیوز  ، این آژانس فضایی اعلام کرده وسیله ای با نام کلیر اسپیس وان به مدار  500 کیلومتری فرستاده خواهد شد و با نزدیک شدن به بقایای راکت VESPA آن را با بازوهای رباتیک خود به اتمسفر زمین حمل کرده سپس می سوزاند. طبق گفته “لوییزا اینوسنتی” مدیر طرح پاکسازی فضا : حتی اگر  همین فردا تمام ماموریتهای ارسال راکت به فضا متوقف شوند ،  تعداد زباله های فضایی به خاطر برخورد آنها با یکدیگر و ایجاد زباله جدید بیشتر خواهد شد. ما باید ابزارهایی را توسعه دهیم که از برخورد زباله های فضایی با یکدیگر جلوگیری کرده و پسماندهای فعلی را پاکسازی کنند. این اقدام اروپایی ها سایر کشورها را نیز به انجام چنین ماموریتهایی ترغیب خواهد کرد. همچنین اینوسنتی اظهار داشت : پاکسازی مداوم زباله های فضایی روشی کارآمد برای ایجاد ثبات در مدار زمین است. جهت مشاهده دیگر خبرها به صفحه اخبار نجوم مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال