اولین تبلت با پردازنده Nvidia Tegra K1 عرضه شد: Xiaomi MiPad

روز گذشته برای شرکت Xiaomi شاید روز اولین ها بود. چرا که اولین تبلت خود و اولین دستگاهی که با قلب تپنده ی بسیار قدرتمند Nvidia Tegra K1 قدرت گرفته را معرفی کرد. این تبلت که شباهت زیادی به آیپد مینی اپل دارد، با نمایشگر 7.9 اینچی IPS (که توسط شرکت شارپ تولید میشود)، رزولوشن 2048 […]

روز گذشته برای شرکت Xiaomi شاید روز اولین ها بود.

چرا که اولین تبلت خود و اولین دستگاهی که با قلب تپنده ی بسیار قدرتمند Nvidia Tegra K1 قدرت گرفته را معرفی کرد.

این تبلت که شباهت زیادی به آیپد مینی اپل دارد، با نمایشگر 7.9 اینچی IPS (که توسط شرکت شارپ تولید میشود)، رزولوشن 2048 در 1536 پیکسل را عرضه میکند.

پنل پشت دستگاه پلاستیکی بوده و در چند رنگ (زرد، صورتی، سفید، آبی و سبز) تولید خواهد شد. همچنین یک دوربین 8 مگاپبکسلی ساخت سونی با دیافراگم F/2.0 در پشت و یک دوربین 5 مگاپیکسلی در جلو برای تصویر برداری قابل استفاده خواهند بود.

پردازنده به کار رفته در این تبلت نیز Nvidia Tegra K1 است که 4 هسته Cortex A15 با کلاک 2.2 گیگاهرتز و یک هسته کم مصرف Cortex A7 به همراه 2 مگابایت کش لایه دوم و پردازنده گرافیکی کپلر با 192 هسته خواهد بود.

می‏پد همچنین دارای 2 گیگابایت حافظه رم LPDDR3 و باتری 6700 میلی آمپری بوده و حافظه داخلی این تبلت نیز در دو مدل مختلف 16 و 64 گیگابایت خواهد بود و پشتیبانی از کارت حافظه MicroSD نیز در آن فراموش نشده است.

شاید با این مشخصات، انتظار قیمت بالایی برای تبلت داشته باشید، اما باید گفت قیمت مدل 16 گیگابایتی آن در چین برای تحویل در ماه ژوئن (ماه بعد میلادی) تنها 1499 یوان (معادل 240 دلار) در نظر گرفته شده و مدل 64 گیگابایتی نیز به قیمت 1699 یوان (معادل 272 دلار) به فروش خواهد رسید.

لینک کوتاه | منبع : anandtech

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال